[AR] Wie heeft er een Sulky?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Wie heeft er een Sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 21:57

Wie is er in het bezit van een sulky?
Waar heb je de sluky gekocht? En wat zijn je ervaringen ermee?

Groetjes Yvon

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:06

Ik heb een sulky. Een heel kleintje weliswaar.
Ik heb hem uit de vondst gekocht.
Hij is net te klein voor mijn pony's nu en ik heb een goede marathonwagen dus als ik er eens per jaar mee rijdt is het veel.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:44

Ik heb een soort van sulky, alleen voor de training.
Voor wedstrijden en ook meestal in de training gebruik ik mijn marathonwagen.
De Sulk is ideaal als ik 's winters in mijn 20x40 buitenbak wil mennen en voor lichte trainingsritjes.

polbo

Re: Wie heeft er een Sulky?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:56

Ik heb ook een sulky sinds 2 maanden

Ik heb hem gekocht omdat er een shetlander voor loopt en ik het een beetje lastig vond om als ik weg wilde de grote kar er uit te halen vandaar dat ik een sulky heb gekocht. Zo kan ik makkelijk en snel ergens heen rijden. En het is erg licht voor de pony.

Ik vind het leuker rijden als de gewoone kar het hobbelt wel een beetje in draf maar na een tijdje wen je daar wel aan.

Ik heb hem tweede hands van marktplaats en de sulky is ongeveer 2 jaar oud nu. Ik moet hem nog even opknappen maar als ik er een nieuwe laag verf over heen doe zie die er weer uit als nieuw.

Afbeelding

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:58

Ahah dat schaap, hoe komisch
Het is eens wat anders dan de standaard Jack Russel op de wagen

Ik heb even in je profiel gekeken, leuk zeg zo'n sping-schaap.
Veel plezier me je pony en schaap

edit: in profiel gekeken en dol enthousiast over --> opmerking toegevoegd
Laatst bijgewerkt door manie op 24-04-06 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:01

Bedoel je een sulky- sulky of een tweewieler, waar je met z'n 2en op kunt?
Ik heb een 2wieler een met een verstelbaar bankje, zodat je goed in balans zit.
Hij bevalt mij nog steeds goed, maar het hobbelt wel erg over hobbelpaden Dus luxe is anders. Wel lekker licht, makkelijk, klein en betaalbaar. Verder zit ie echt super hoor!
'Later als ik groot ben' wil ik een 4wieler (ook ivm 2span), maar dan hou ik deze er wrs wel naast om enkelspan af en toe te trainen. Lekker makkelijk

Afbeelding

Afbeelding

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:07

Afbeelding

Dit is mijn sulky ik heb helaas geen plaatje met een paardje ervoor.
Je krijgt een blikkenreet op dat stoeltje, maar dat geeft niet alles voor de sport hé
Let op mijn spatscherm....daar staan de dressuurproeven

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:25

Ik heb ook een sulky, maar wij hebben hem zelf gemaakt. Erg handig een vriend met gouden handjes
We hebben ze ook een tijdje op bestelling gemaakt voor mensen, maar omdat we geen ruimte meer hebben om ze te bouwen ijn we er tijdelijk mee gestopt.
Mijn sulky is geheel demontabel wat ook erg handig is en met rolstoelwielen eronder die je er dus ook zo af kan halen bv lekke band of vervoeren.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:27

Afbeelding
Dit is mijn wagentje, sinds november oid, nieuw gekocht bij Van Aars menwagens in Goedereede.
Heb verstelbare zitting zodat hij goed in balans kan hangen, ook kan ik de bomen verstellen en de wielbasis veranderen.
De vering is goed, maar eigenlijk ietsje te zwak voor 2 volwassen personen, dan zit je er al snel "doorheen" te ketsen.

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 01:06

Ik heb ook een sulky, gewoon zo'n standaard van Ineke Terlouw. Mijn vriend heeft er een andere boom op gemaakt, verder is het wel lekker voor een snel ritje en op het strand, maar nu ik een kar met rem gewend ben vind ik het wel een beetje afzien!

errug offtopic maar Lambo wat heb jij een leuk schaap, ik moest ook erg lachen bij het zien van die springfoto's!! Dat die gewoon overal mee naar toe gaat, echt heel erg leuk!

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:47

Sinds ik m'n tweewieler heb pak ik veel sneller de wagen. Je bent zo opgetuigd en het is helemaal niet zo erg als je dan alleen zit, er past er in principe toch maar eentje bij
Het voordeeel van deze wagen is dat hij achter in onze auto past, dus ik heb geen 2 trailers nodig (of trailer + zo'n karreding)
Als ik dus eenmaal mn E rijbewijs heb, dan kan ik helemaal alleen weg!

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:15

Wij hebben ook een tweewieler, deze staat altijd bij de manege zodat we alleen de pony mee hoeven te nemen naar de menclub. Het zit niet echt geweldig: vooral in draf ga je wel erg in de bewegingen mee maar het went . Eén nadeel: als je pony aan de kletter gaat schuif je héél snel van je bankje af op de volte....

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:53

Ik had een echte sulky, die was toch ff te groot voor mijn pony's.

Nu heb ik zo'n standaard 2wieler die de halfe wereld heeft . Ik heb hem wel met een groter lamoen omdat mijn pony's anders niet meer konden ademhalen .

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:08

Roxatte schreef:
Wij hebben ook een tweewieler, deze staat altijd bij de manege zodat we alleen de pony mee hoeven te nemen naar de menclub. Het zit niet echt geweldig: vooral in draf ga je wel erg in de bewegingen mee maar het went . Eén nadeel: als je pony aan de kletter gaat schuif je héél snel van je bankje af op de volte....

Als je in draf mee gaat met de beweging, is het wagentje niet goed in balans. Ik had dit eerst ook, maar nu mijn bankje meer naar achter is versteld, zweven de bomen in de lichtogen, waardoor je niet meer hobbelt En dat scheelt een hoop...vooral met een dribbelshet

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 18:35

whoopylover schreef:
Afbeelding
Dit is mijn wagentje, sinds november oid, nieuw gekocht bij Van Aars menwagens in Goedereede.
Heb verstelbare zitting zodat hij goed in balans kan hangen, ook kan ik de bomen verstellen en de wielbasis veranderen.
De vering is goed, maar eigenlijk ietsje te zwak voor 2 volwassen personen, dan zit je er al snel "doorheen" te ketsen.

zoiets zit ik ook aan te denken, is deze geremt?
en wat kosten ze ongeveer?

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 18:47

Yvonniej schreef:
zoiets zit ik ook aan te denken, is deze geremt?
en wat kosten ze ongeveer?

Hij kost 760 euro en hij is niet geremd.
Zo'n wagentje remmen is de moeite niet, alleen als je met jonge pony's te maken hebt.
Oudere pony's luisteren namelijk gewoon goed, en als ze echt niet luisteren dan luisteren ze ook niet naar die rem, vandaar.
Een rem erop kost geloof ik iets van 135 euro.
Hij heeft nu ongeverfde modellen staan voor 550 euro geloof ik.
www.stadtwijck.nl

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:25

Een rem heeft op een sulky ook niet zo veel nut omdat de pony als die wil je toch gewoon met sulky en al weg zal slepen.
De banden staan dan wel stil maar die glijden gewoon over de weg heen.
Een beetje afremmen met een rem kan wel, maar zorgen dat de sulky helemaal stil blijft staan niet.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:28

Ja, dat vertelde die man ook, op zo'n licht wagentje rijden de pony's m door de rem heen als het ware.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:00

Ja idd, als ze willen trekken ze zo door de rem. Maar ik moet wel zeggen dat ik em mis bij bergafwaarts enzo...dan ff bijremmen, zodat er niet zoveel druk op de broek komt, of bv halthouden op een hellinkje...dan is het wel fijn om een rem te hebben...
Maar verder mis ik em niet

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:04

Als ik berg af ga of hij moet echt stil staan waneer hij het niet wil zet ik gewoon mijn voet voor de wielen of er boven op dan kan die ook geen kant op.
Maar dat is niet z'n handige oplossing als je er een wild paard voor zet. Tenzij je graag een gebroken been wilt

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:05

Whoopy zn kont is dik zat
maar idd met een afdaling is een rem wel makkelijk om gewoon een beetje mee te helpen om die druk weg te nemen.
Maarja, daar wennen ze ook zo aan, en als je niet te hard gaat is er nix aant handje