Dus voortdurend gefixeerd op de merrie die naast hem staan op stal en naast hem loopt op de wei, dus eigenlijk 'zijn' merrie is geworden, als de merrie ook nog gecharmeerd is en natuurlijk het hengstigheidsseizoen is er weer. Mijn ruin is er zo eentje, maakt zich ontzettend druk, hij moet haar ten alle tijden kunnen zien, als ze naast haar staat in de stal is het goed, maar als hij op stal is en zij niet of hij op de wei en zij niet.
Niet te rijden in de bak, alles er voor doen om niet mee te werken en terug naar de merrie te kunnen. Ik zie dit dus als hengstengedrag, zal wel niet, maar knap vervelend. Ik zie dat hij er veel stress van heeft en als ik hem wil rijden is hij bijna niet te rijden en ook nog eens snel pissig als hij gedwongen wordt bij de les te blijven, hij kan dan hele nare sprongen of steigeringen in petto hebben.
Hier baal ik dus van. Hij heeft een jaartje alleen met een ruin gestaan en dat was heerlijk, een fantastisch paard is het dan, zijn de merries in de buurt, dan verandert hij in een bijna onhandelbaar buurt, super druk, gestresst, en snel pissig.
Helluppp