[AR] Eventjes een menverslag..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Eventjes een menverslag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 15:02

Nou, net weer gemend met Ivy.
We zijn zeker een uur weggeweest.
Ook voor het eerst de spoorbaan over (op zondag is het altijd rustiger met treinen)
nou en er was net een trein langs geweest dus we dachten dat er niks zou komen...
je raad het al... toen wij voor de bomen stonden gingen ze rinkelen en dicht.
dus er kwam een trein aan...
Ik had al met mijn moeder afgesproken dat als zoiets zou gebeuren (ik zei nog: zul je altijd zien dat als wij er net over willen dat er 1 komt) dat ik dan om zou draaien en weer terug het pad af....
Nou ik draaide dus om en wilde terug stappen, mijn moeder hield Ivy beetje vast.
Maar Ivy vond het nogal eng zeg maar.
Nou ik snap het ook wel, want ze hoorde de trein wel maar kon dus niet zien wat het was omdat we er vanaf reden.
Maar ze ging dus een beetje staan stuiteren en hupsen en kwam heel lichtjes met haar voorbenen van de grond...
Maar wel tegen d'r blijven praten en proberen haar vooruit te krijgen om te stappen.
Toen de trein langs was wel gewoon beloond enzo, want ze was er immers niet keihard vandoor geschoten (wat ze ook had kunnen doen, maar ik weet niet wat ik fijner had gevonden)
Daarna dus weer omgedraaid richting de overgang en overgestoken.
Tijdens het oversteken hele tijd tegen d'r gepraat en gezegd dat ze zo braaf was enzo en gelukkig stak ze over.
Gossie wat was ik blij dat ik aan de overkant was, ik denk dat ik het enger vond als haar en ja dat voelt ze natuurlijk.
Daarna reden we een stuk op het pad langs de spoorbaan, toen kwam er ook weer een trein voorbij.
Maar nu zag ze hem en hoorde ze hem dus ook, maar ze ging alleen een beetje dribbelen en ze wilde graag draven.
Maar voor de rest deed ze niks dus ik heb d'r heel goed beloond, want ze was al veel minder bang als de vorige trein.
Gelukkig heeft ze zich voor de rest super gedragen en volgens mij was ze het toen we terug kwamen alweer vergeten dat ze zo geschrokken was ..(maar ik niet hihi)
Onderweg vond ze een aantal kleine dingetjes nog wel een beetje eng, maar niet zo eng als die ene trein.
En dat was ook een pad waar we nog nooit geweest waren dus dan mag ze wel een beetje kijken van me, maar ze schoot dus niet erg weg ofzo van die kleine dingetjes.
Daar was ik dus wel erg blij mee en voor de rest ging het gewoon goed allemaal...
Ik wist dus alleen niet zo heel goed wat ik moest doen toen ze zo erg schrok...
Ze heeft volgens mij ook tijdens het schrikken per ongeluk op d'r wang gebeten aan de binnenkant.
want toen ik het bit uitdeed had ze een beetje opgedroogd bloed aan d'r lippen.
Ik heb besloten om voorlopig eventjes een 'menpauze' te houden en anders alleen maar in de bak of een heel klein stukje naar buiten.
Ze is ook nog eens pishengstig dus dat zal ook wel lekker meegeholpen hebben...
Ik heb het overleefd (niet allemaal in paniek schieten nou, want als ik het zo typ lijkt het erger als dat het was hoor...)

Vickelientje

Re: Eventjes een menverslag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:11

Gelukkig is het goed gegaan.
Klinkt heel herkenbaar, haha Ik was laatst met Lotje aan het mennen, toen plots de trein langs kwam...ik was helemaal vergeten dat ie zo dicht langs dat pad liep. Ik uit alle macht m'n best gedaan om te ontspannen en Jeffrey (palousa_boy) was slap van het lachen, want ik scheet bagger en Lotje liep door alsof er niks aan de hand was

Zo zie je maar dat je vaak zelf banger bent dan de pony... de kunst is om het niet over te brengen, maar dat is verrekte lastig

Ik zou wel, in jouw geval, gewoon blijven staan de volgende keer..iig met haar hoofd richting de trein (desnoods op een wat verdere afstand), groom bij het hoofd en dan gewoon laten kijken. De paniek kan idd erger worden als ze niet kunnen zien waar het geluid vandaan komt... is mijn mening...
Verder weet ik niet hoe ver het is, maar je zou eens aan de hand (wandelen) kunnen oefenen bij de trein...gewoon gaan kijken en wachten. Vaak is het een kwestie van veel zien en horen, dan gaan ze het vanzelf gewoon vinden, als jij ook doet alsof het gewoon is

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 15:17

Ik wilde ook wel van een afstand blijven staan...
Maar ik was dus van een afstand (met het hoofd naar de overgang gedraaid) en toen kwam er een trein langs.
Daar schrok ze dus niet van, ze werd allicht zenuwachtig van mij.
En op zondag komen er nooit zoveel treinen dus we hadden er niet op gerekend er nog 1 zou komen.
wij stappen naar voren en staan vlak voor de overweg (onderhand de voorste voeten erop) en toen gingen de belletjes rinkelen en kwam de trein.
Tja en om dan nog over te steken is helemaal gevaarlijk, dus maar terug gedraaid en de trein was er al voordat ik weer terug kon draaien.
als ik de tijd had gehad dan had ik haar wel omgedraaid maar dat ging gewoon niet meer.
En het is inderdaad verrekte lastig om zelf rustig te blijven.
Volgende keer ga ik gewoon een keertje ernaartoe wandelen.

Jennyzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:37

Oo wat mooi dat ze er braaf overheen liep.
Het was wel beter dat er net een trein aankwam misschien voordat je er over heen wilde, want anders was ie er misschien aangekomen toen je er net op zat.
Dat lijkt me nog enger.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:52

Wat je zelf al zegt; ze vond de trein eng omdat ze er vanaf stapte. Voor de volgende keer: gewoon op wat afstand stil zetten, groom erbij zetten en tegen haar praten. Omdat ze dan kunnen zien wat het is geven ze er niets om.

Jennyzz; dan heb je nog tijd zat om door te rijden hoor De trein komt niet binnen 3 seconde als de overgang dichtgaat.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:56

ik wilde op afstand blijven...
maar de bomen gingen dicht toen ik er op 30cm vanaf stond.
dus ik draaide om, om verderop te gaan staan.
Maar voordat ik zeg maar weer terug kon draaien met haar hoofd richting de trein kwam de trein al achter me langs..
jaja snap je het nog?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:57

Daar is de achteruitknop voor

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:04

die is dus nog niet perfect en aangezien ik zelf ook al gespannen was toen die bomen dicht gingen denk ik dat die op dat moment niet zo goed had gewerkt.

Oh ja, ik weet dat ik misschien eerst de achteruit er goed op moet hebben zitten...
Maar dat ga ik nu dus ook oefenen....

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:28

Dus heb je weer wat geleerd vandaag Zo blijf je constant bezig.
Alleen maar positief toch?

De volgende keer is een spoorovergang alweer normaal.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 18:40

Jup ik heb zeker wat geleerd...

Vickelientje

Re: Eventjes een menverslag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:09

Ja...ik snap je nu ook haha!
Het bracht me op een idee; vanmiddag even met Lotje naar de spoorwegovergang gewandeld en gewacht tot er een trein kwam. Zij kíjken joh! toen die bomen gingen *dingdingding* zat ze ze helemaal te volgen en de trein die langs kwam piepte/ gilde verschrikkelijk...wat doet ze...gaat ze heel aandachtig kijken en wil ze er naar toe lopen, haha
Mijn oefensessie was dus weer geslaagd...moet met jou ook lukken! veel suc6!

trouwens...mijn achteruitknop doet het ook nog niet zo goed haha...wordt ook aan gewerkt. Zo blijf je bezig!Leuke sport!