[AR] Hoe beginnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanco

Hoe beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 21:35

hoi ik verzorg een shetlander en (met toestemming van de eigenaar) mag ik haar wel alvast een beetje laten wennen aan het voor de kar lopen. de pony is 14 jaar en heeft waarschijnlijk ooit in haar leven al voor een kar gelopen alleen is dit niet zeker..

verder heb ik zelf geen menervaring maar ik krijg regelmatig tips van mensen die wel mennen en met vragen ga ik ook naar hun toe... als ze straks echt voor de kar gaat zorg ik wel dat er zowiso een ervaren iemand bij is (dat zal de eigenaar zelf wel regelen denk ik)

nou ben ik begonnen met wat oefenen aan de lange teugel... zodat ze een beetje went aan hulpen van achter enzo. maar wat moet ik haar nu allemaal leren vanuit die positie... stap en draf kent ze al... halthouden gaat ook wel goed en sturen is wel redelijk te doen (gaan we nog goed oefenen)

en wat kan ik nog meer doen om haar te laten wennen... ja ik weet dat dit stom klinkt voor sommigen maar ik heb zelf nog nooit gement... ik ga misschien wel op menles... en zoals ik al zei zorg ik er (als er een kar of tuig bij te pas komt) zeker voor dat er een ervaren iemand bij is... maar ik wil haar graag zo relaxed mogelijk houden door haar goed te laten wennen... nog tips? of commentaar? alles is welkom!!

alvast bedankt!!!

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:58

Hier zijn al heel wat topics over, maar om toch antwoord te geven op je vraag:

Breng je pony naar iemand die haar kaan beleren en volg zelf een mencursus. Zorg altijd voor een goede groom en misschien is eentje met ervaring niet zo'n slecht idee. Blijf ook na je mencursus les nemen en vooral, veel oefenen.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:18

Hier zijn al heel veel topics over geweest die je op weg kunnen helpen, verder kun je eens in de FAQ kijken.
viewtopic.php?f=21&t=564542