ten eerste wist ik niet of dit bij Naturals of bij Natural Horsemanship moest, maar ik waag een gokje op hier. Zo niet, sorry mods.

Goed, mijn "Probleempje" :
Het is in principe hetzelfde probleem, maar ik leg even twee situaties voor.
1 ) Dit gaat om het rijden [ en een beetje met poetsen ]. Met opstijgen, aansingelen, beugels verstellen, én het belangrijkste, met halthouden. Hij stáát gewoon NIET langer dan 2/3 seconden stil. Dan begint hij weer te lopen en trekt gewoon door de teugels heen, douwt door enzo.

2 ) Dit gaat om Grondwerk; wijken voor druk, one rein stop oefenen en dat soort dingen. One Rein Stop moet ik nog mee beginnen, maar bijvoorbeeld het wijken voor druk. Als ik druk geef of een bepaalde plaats wijkt hij best goed, dit gaat al aardig, en steeds een beetje beter. Alleen het probleem is, als ik dus druk geeft wijkt hij, maar dan wijkt hij gelijk een heleboel ! Soms zover dat hij helemaal om draait ! Wat kan ik doen om dat tegen te gaan ? Hoe maak ik hem duidelijk dat hij maar een klein stukje hoeft te wijken ? Dit geld ook voor andere oefeningen die ik dan wil gaan doen, daarbij zal hij toch echt goed stil moeten staan, en nadat hij de oefening gedaan heeft, weer in " rust stand " terugkeren.
Kortom: waarom staat mijn paard nooit stil, en wat kan ik eraan doen om het op te lossen ?
Alvast heel erg bedankt.