hoe leer je hem buigen?misschien een boekje eervan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladyx5

hoe leer je hem buigen?misschien een boekje eervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:02

hoe leer je een paard buigen? gaan vooraf daar nog oefeningen aan? hebben jullie messchien daar een boekej over?

manon

Jisa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:04

met een snoepje

ladyx5

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 12:16

ja dat weet ik. alleen hoe moet je stap je voor stap je dat doen ? manon

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:23

heb een (2 delen) fantastisch boekje van nathalie Penquit, en heb op de balinge hof en van nathalie penquit een workshop gevolgd.
met dat boekje kom je een heel eind!

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:30

maar goed, eerst moet je dus zorgen dat je paardje heel gehoorzaam is, allemaal oefeningen en dan moest ik met een zweepje tegen de beentjes aan tikken en zodra ze door dat prikkelingetje het beentje op tilden belonen. op een gegeven moment hoef je alleen maar te wijzen en paard tilt beentje op.
Vervolgens kun je een snoepje tussen de benen doorgeven zodat je paard het hoofd tussen de benen doet om het snoepje te pakken. Als dit allemaal goed gaat vraag je een 'voetje'alsof je gaat uitkrabben maar dan wel andersom gaan staan, met je gezicht naar de voorhand toe, anders raken ze in de war met uitkrabben!
Je vraagt dus voetje en doet weer de truuk met snoepje door voorbenen heen, je paard zal dan vanzelf in een buiging gaan komen, Het laatste stukje vinden ze heel eng, tot ze dus echt de grond raken. en dan ga je verder................

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:50

ikwa volgens mij leg jij nu het compliment uit??????

ikwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:24

je hebt gelijk! ik had t al door maar gelukkig reageerde niemand..... maar compliment is ook handig om te weten,haha

Sanco

Re: hoe leer je hem buigen?misschien een boekje eervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:11

je kan een snoepje tussen de voorbenen houden...
in het begin zodat het paard alleen zijn nek nog hoeft te buigen.. en dan laat je hem steeds iets meer naar achter komen.. op een gegeven moment zal je paard een beetje door zijn benen heen zakken om het snoepje te kunnen pakken. dan heb je al een kleine buiging... dat kan je uitbouwen door steeds iets dieper te laten gaan.. maar niet TE diep want anders zal het paard door zijn benen 'knakken' (is niet ernstig maar staat niet netjes )

ok uitleggen is niet mijn ding haha suc6 nog