Ik heb een tijd geleden ook al een topic hierover geopend, maar ik kan het niet meer terugvinden :| Ik heb mijn pony nu lopen op een dubbel gebroken watertrensje, en dat gaat prima. Nu vroeg ik mij alleen af, ik wil misschien over een tijdje ook wel eens een wedstrijdje meerijden, maar mag dat wel met zo'n bitje? Of moet ik daarvoor toch een stangbitje gebruiken?
@Unamie: het gaat hier om aangespannen rijden en bij het aangespannen rijden mag je met allebei starten. Als jij met een dubbel of enkel gebroken trensje wil starten dan mag dat maar wil je met een liverpoolstanf of utrechtse stang (bokkebitje) starten dan mag dat ook...
Je mag met alle bitten starten met uit zondering van onaanvaardbare bitten. Zo staat het iig in het regelement. Wat ze met onaanvaardbare bitten bedoelen weet ik niet precies maar zal wel iets onvriendelijks zijn.
Ik start met dubbelgebroken rubber en dat mag ook gewoon.
Bij het mennen mag je inderdaad met ongeveer alles starten, als je er maar wel een bit in legt. Bitloos is niet toegestaan. Wat Laura noemt, daar wordt vooral gedoeld op prikkeldraad om het bit en andere paardonvriendelijke dingen. (en ja dit is moeilijk vast te leggen wat onvriendelijk is)