Maar langzamerhand werd hij steeds drukker voor de kar. hij is zoiezo al best ongeduldig en vind het moeilijk om stil te staan. de laatste keer dat ik met hem met de kar reed ging hij steeds als hij moest halthouden steigeren.. en verder allemaal erg rennen..
Daarna heeft mijn zusje nog een keer met hem gemend en ik heb nog niet gevraagd hoe hij het toen deed, maargoed, ik en mijn vader wilde vandaag lekker rustig een rondje buiten met de kar. hij was al onrustig omdat hij nog niet buiten was geweest en bij het poetsen stond hij ook al te draaien. maar het is een hengstje en hij heeft zo zijn streken en zoals ik al eerder zei, hij is erg ongeduldig. het inspannen verliep wat rommelig en toen hij er eenmaal voor stond wilde hij ook meteen gaan, mijn vader moest nog iets uit de auto pakken en ik kreeg Popeye gewoon echt niet stil! Allemaal steigeren en weg willen rennen.. dus uiteindelijk uit de kar gesprongen. daarna mijn vader erin en ik en weer verder. hij ging er meteen vandoor en bokte echt heel hoog! we kregen bijna zijn hoeven in ons gezicht. papa is er meteen uit gegaan want die vond het maar niets. ik ging alleen nog even verder. ik ben gewoon naast hem gaan lopen en later naast de kar en toen ook een drafje gedaan, waarbij hij weer bokte. Ik dacht dat het gewoon streken waren, ik sprak hem steeds streng aan wanneer hij bokte maar zonder effect. ik heb toen mijn zweep gepakt en gewoon rujstig gedraaft (Ik er nog steeds langs lopend) Toen hij bokte zei ik streng 'UHUH!' en gaf hem een tik met de zweep, dit 2 keer en het viel wel mee met het bokken, dus ondertussen dat hij stapte ben ik op de kar gestapt. daarna nog rustig stukje proberen te draven. even later gaf hij weer een bok en ik gaf een tik terug, en zo nog een keer en nog een keer, maar die laatste keer kwam hij met zijn achterbeen over de burry en ging er op 3 benen vandoor! Hij was absoluut niet te stoppen en ik lag bijna met kar en al in de sloot. uiteindelijk heb ik hem een net omgeploegde akker opgestuurd.. toen moest hij wel extreem afremmen en kreeg hij zelf zijn been weer goed. Ik ben hierna gewoon heel rustig doorgereden en ook nog 2 keer een stukje gedraaft, hij bokte nu niet meer.. maar toen we thuiskwamen en hij moest weer stilstaan ging hij weer steigeren, maar niet extreem..
Ik vind dit erg vervelend en ben voor mezelf gaan kijken wat de reden zou kunnen zijn. Het tuig is niets mis mee, dat zit gewoon goed. Misschien dat het karretje teveel herrie maakt als hij draaft, want dat is dus wel en er zitten redelijk wat bobbels in de weg, maar hier heeft hij nooit last van gehad.
Het kan ook dat het gewoon hengstenstreken zijn. het blijft een jonge hengst en hij heeft de laatste tijd in de omgang ook steeds meer praatjes.
of het was gewoon dat hij nog niet buiten had gestaan en de laatste dagen ook niet veel buiten was geweest..
Ik weet echt niet wat ik er aan kan doen maar ik wil het mennen echt niet opgeven!
Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat iemand me tips kan geven waar ik iets mee kan..
Alvast bedankt voor het lezen