Hoe te beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Allegandra

Hoe te beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 11:18

Ik heb al lang veel intresse in Natural Horsemanship, heb er een boek over liggen van Emiel voest enzo..en lees er redelijk veel over..maar hoe moet ik er aan beginnen?! Moet ik zelf aan de slag gaan of iemand zoeken die mij daar bijvoorbeeld "les"in kan geven??

En hebben jullie nog intressante site`s,tips ofzo..?!

Groetjes

Natural_Lady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:26

Bij NH is het zowiezo de bedoeling om je paarden op een 'natuurlijke' wijze te houden, dus geen stal, geen ijzers, geen bit, geen zweep, geen sporen, etc. Ik denk dat je dat zelf moet regelen. Verder voor onder het zadel je aan NH te houden kan je wel lessen nemen, het is vooral het rijden met je gevoel, ik weet niemand bij jou in de buurt die je daarin kan helpen, maar misschien op internet kan je wel wat vinden. Je hebt ook boeken over NH en daar staat ook al heel veel in.

Groetjessss

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:09

Natural_Lady schreef:
Bij NH is het zowiezo de bedoeling om je paarden op een 'natuurlijke' wijze te houden, dus geen stal, geen ijzers, geen bit, geen zweep, geen sporen, etc. Ik denk dat je dat zelf moet regelen. Verder voor onder het zadel je aan NH te houden kan je wel lessen nemen, het is vooral het rijden met je gevoel, ik weet niemand bij jou in de buurt die je daarin kan helpen, maar misschien op internet kan je wel wat vinden. Je hebt ook boeken over NH en daar staat ook al heel veel in.

Groetjessss

Wat "natuurlijk" inhoud, betekent voor een ieder weer iets anders!
Ik heb geen stal ,en voor 1 paard wel een bit.
Voel me wel op en top natural.

Voor mij staat de letter "H" ook veel meer voor een trainingsmethode. Niet zozeer voor het houden van paarden.

Verder voor de TS: probeer wat clinics te bezoeken, lees websites en prbeer een lesgever te vinden.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:41

Natural_Lady schreef:

Groetjessss

Hoe kom je hier nu bij?
Natural horsemanship is een manier om met paarden om te gaan, je zoveel mogelijk in hun taal te verdiepen zodat het voor beide prettig is om mee om te gaan. Dat het paard en de ruiter elkaar gaan begrijpen. Als is dit voor iedereen anders.
Waar jij het over heb zijn de "echte naturals" maar dat betekent niet dat iedereen die aan NH doet zo zo'n paarden houd hoor.
Iemand kan ook aan NH doen terwijl deze bv actief in de wedstrijdsport zit.

Aan de TS: Ik zou nog wat meerdere boeken lezen dan alleen voest. Bv parelli, kfh, het paard als partner, monty roberts etc etc.
Ga ook eens naar een clinic of bij iemand kijken die ermee bezig is.

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:13

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:17

Natural Horsemanship begint in je hoofd, en niet met dat halster, dat stokje, het feit dat je geen ijzers hebt en je paard 24 uur per dag 365 dagen buiten hebt staan.

Dus hoe je moet beginnen? Koop het boek van Pat Parelli (Natural Horse-Man Ship) een lees het door. Probeer te begrijpen waarom paarden denken zoals ze denken, en wat jij kunt veranderen in de omgang met je paard.

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:47

dat boek van parelli dat Cassidy hier aanhaalt zal je soms 2 tot 3 keer moeten doorlezen voor je snapt wat hij bedoelt. Ik heb her boek hier ook. Vind het een goed boek, het geeft je inzicht in wat Parelli is en wat het inhoud, maar je kan er niet gelijk mee aan de slag. De 7 games komen erin aan bod... maar ze staan er niet letterlijk in. Als je ze kent vind je ze wel terug. En er staat in wat je moet kunnen in het oude level 1 programma, vooral dat laatste vind 'k wel interessant.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:31