Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Het is best te combineren, Pat Parelli's vrouw Linda rijdt ook dressuur. En heel veel klassieke ruiters volgen de Parelli methode en varen er wel bij.
Natural Horsemanship begint in je eigen hoofd, en niet met dat stokje of dat touwhalster en de lead rope. Als jij snapt waarom je paard bepaalde dingen doet en waarom, kun je daar anders op gaan reageren.
Antheman schreef:Ik heb een iets afwijkende mening.![]()
De dressuur is je basis, ongeacht welke discipline je rijdt.
Ik ben erg bezig met rechtrichten. Daardoor staat het klassieke rijden, met altijd eerst voorwaarts neerwaarts rijden ,me steeds meer tegen. Een paard wat niet recht is, moet eerst recht lopen. Dan kun je pas gaa nonstpannen en dingen vragen. Hoe dat in de klassieke dressuur gevraagd wordt, toevallig las ik vanmorgen nog iets over het SKALA der Ausbildung, net zolang weerstand bieden op 2 teugels, dan komt de balans vanzelf, daar gaan mijn haren dan even rechtop van staan.
En verder ben ik het eens dat Wim Vonck en Bent Branderup mooie voorbeelden zijn!
Anouar15 schreef:Ik heb het boek Das gymnasium des Pferdes. Daar staat in dat je het paard eerst zo met de sporen moet bewerken dat hij er wonden van krijgt, zodat hij in vervolg op je been reageert uit angst voor weer zo'n sporen wond.
Vind ik niet helemaal dé manier
Elise schreef:Ik doe zelf aan NH (parelli basis) en volg nu lessen in Klas. dressuur bij Wim Vonck (ga er over 3 weken weer een weekje trainen).
Ben afgelopen weekend bij een clinic van branderup geweest en ik heb werkelijk genoten, schitterend!
Ik rijd zelf ook nog gewoon bitloos en buitenritjes gewoon op mn touwhalster, goede combi dus
Lusitano schreef:gezellig, daar was ik ook!!
Was een zeer geslaagd weekendeen hoop geleerd! Nu in de praktijk brengen....dat is lastiger
![]()
herken je niet op de foto's in je profiel!