hij heeft nog nooit zo gereageert, enkel nu met het zadel, in omgagn heel gemakkelijk ook bij merries.elke avond mag hij even bij de merries, ik doe dit omdat hij door de merries echt op zijn plaats gezet wordt als hij te brut begint te doen, hetgene hij nu doet als ik hem bij de merries zet is naar de achterkant van de wei wandelen en beginnen te grazen als ze hengstig staan doe ik dit natuurlijk niet. als hij te gevaarlijk wordt word hij gecastreert zeker weten, maar zolang hij zich gedraagt blijft hij gewoon hengst, ik speel heel vaak met hem, na het spel achtervolgt hij mij in stap en in draf zelfs in galop, als ik een stukje doorloop en ik stop ineens stopt hij onmiddelijk en blijft aan mijn schouder staan als ik dan ineens omdraai en terug vertrek doet hij hetzelfde, maar hij blijft achter me, hij zal niet voor mij lopen, ook kan ik hem sinds kort los longeren in een weiland van 3 hectare en zelfs tussen mijn merries!ik zal er binnenkort wel eens foto's van plaatsen.in ieder geval bedankt voor de tip, nu weet ik dat wanneer hij gaat uitdagen ik hem mag straffen en ik ben inderdaad enorm trots op hem dat hij eindelijk het zadel en dek accepteert