problemen bij de buiging

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

malouuu

problemen bij de buiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:59

Ik zit een beetje met een probleem bij de buiging, ik ben nog maar kort bezig met VD met mn rondbuikige shetje.

Ze is ontzettend leergierig en het gaat allemaal erg goed en snel.

Alleen nu zit ik met het probleem met de buiging. Zonder lekkers buigt ze niet.. ik kan wat dan ook onder dr buik houden maar dan gaat ze ongeinteresseerd voor zich uit staan kijken.
alleen als ik iets eetsbaars dr hou, wilt ze voor me buigen.

misschien doe ik wel iets verkeerd, ik doe het namelijk ook pas net.

hopelijk hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:28

Veel oefenen en iedere keer op de "singelplek aantikken en buig zeggen en dan onder haar buik de beloning aangeven. op een gegeven moment geef je de beloning niet beneden, maar boven, dus je houdt de beloning net buiten bereik laat haar omhoog komen en geeft de beloning dan. tzt zal ze het op enkel aanraking + commando of zelfs op alleen commando en jouw positie leren, maar daar kan veel tijd over heen gaan. Bij Jauke heeft dat een maand of 9 geduurd...

elmiran

Re: problemen bij de buiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 15:26

Hier ben ik ook net mee bezig. Heb hetzelfde probleem. Ze volgd nu steeds het snoepje zonder snoepje doet ze het niet. Ze heeft het gisteren een keer gedaan omdat ze ongeduldig werd en een snoepje wilde. Als ik het comando geef doet ze niks en blijft ze gewoon voor zich uit kijken of ze heeft weer jeuk .

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:40

en gewoon veel gedult die van mij eed het eerst ok voor het snoepje nu doet ze het ok zonder. gewoon steeds het commando en eventueele aanraking erbij geven en dat herhalen.
wissel het aentoe wel af anders is het voor de pony ook niet leuk meer.