Hallo allemaal!
Het zit zo...
De afgelopen 8 jaar rijd ik een KWPN-merrie Image, zij wordt dit jaar 16. Helaas heeft ze altijd last van haar spieren, het gaat een tijdje goed en dan weer een tijdje last van stijve spieren.
Ook heeft ze al 3x last van maandagziekte gehad, dit maakt het er niet beter op. Wanneer ze goed losgereden of gelongeerd wordt loopt ze weer goed, maar ja...
Ik heb nu besloten om eens wat anders met haar te gaan doen ( naar aanleiding van haar spierpijn).
De laatste tijd ben ik lekker met haar zonder zadel aan het rijden, helaas heeft ze geen ideal rug hiervoor. Daarom dacht ik aan een barebackpad. Is het dan makkelijk zitten o.i.d.? Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
Daarnaast wil ik haar spieren losser maken d.m.v. longeren. Wie weet hier goede oefeningen voor? Is een pessoateugel hierbij handig? (Ik hou niet zo van bijzetteugels) Of is het slimmer om met een dubbele longe te werken? Wie kan mij hier weer wat over vertellen?
Weet iemand daarnaast nog oefeningen op de grond * rek, strek, vd verzin het! * om de spieren losser te maken?
Ik hoor het graag! Niemand die ik ken is met dit soort dingen bezig. En ik wil gewoon graag eerst hier wat research over doen voordat ik ermee begin. Dat vind ik slimmer dan om ermee te beginnen en er dan achter te komen dat ik niet goed bezig ben!
Hopelijk kunnen jullie mij wat tekst en uitleg geven. Ik weet dat ik veel vraag, maar misschien dat ik alle tekst en uitleg in een mooi verhaaltje kan zetten voor op het forum zelf voor de mensen die dezelfde vragen hebben als mij, goed idee?
Alvast bedankt!