[AR] 'wilde wedstrijden' wat valt daar allemaal onder?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

'wilde wedstrijden' wat valt daar allemaal onder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 19:55

Ik las net even onze nieuwe FAQ door. Heel duidelijk trouwens! Ben er erg blij mee, want nu snap ik eindelijk gewoon wat simpele dingen over menwedstrijden

Mss dom? maar ik zit met 1 vraag die in me op kwam nav die opmerking over het rijden van wedstrijden die níet door de KNHS zijn georganiseerd.
Vallen onderlinge wedstrijden daar dus ook onder...? En bv oefenmarathons ed?
En in hoeverre valt het te controleren door de KNHS?
Mij lijkt het nl juist een fijne manier om eens te oefenen zeg maar....en om te kijken of ik het leuk vind...

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:02

Ja die wilde wedstrijden lijkt mij ook erg leuk, hoe weet je dan waar en wanneer die 'wilde wedstrijden' zijn??

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 01:15

Ik heb deze vraag ooit voorgelegd aan de KNHS, ik kon me namelijk niet voorstellen dat je als KNHS-lid niet zou mogen meedoen aan een onderlinge wedstrijd zoals de wintercompetitie of de jaarlijkse kur op muziek op je eigen manege of pensionstal.

Mij is toen schriftelijk verzekerd dat die regel niet is gericht op dat soort wedstrijden. Wel ging het met name om bepaalde wedstrijden voor aangespannen combinaties. Ik zal de brief eens opzoeken, ik heb 'm vast nog wel ergens.

Anoniem

Re: 'wilde wedstrijden' wat valt daar allemaal onder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 09:23

Wilde wedstrijden zijn SGW menwedstrijden die buiten de KNHS worden verreden en waar iedereen kan starten (dat is dus anders dan een onderlinge wedstrijd die voorbehouden is aan leden).
Bekende wilde wedstrijden zijn bijv. Bussloo, Lunteren en Ameland.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 10:18

Voornamelijk marathons, zoals Illindra al zegt. Maar er zijn er héel veel, voornamelijk in Brabant.
Hoe te controleren? Dat zou in principe mogelijk zijn aan de hand van startlijsten, maar het wordt niet gedaan.

Zolang je geen startkaart hebt mag je hier sowieso aan meedoen!! Dus uitproberen kan altijd.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 12:01

Dank allemaal

ik ben wel heel benieuwd naar wat er precies in die brief stond

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:14

Ik geloof niet dat er ooit iemand is geroyeerd, dus ik doe nog lekker mee

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 22:05

Wilde wedstrijden zijn bijvoorbeeld de west-brabant competitie.
Een oefenmarathon is de knhs niet op tegen. Wij krijgen altijd de rekenkamer van knhs voor de oefenmarathon.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 08:30

Als je de oefenmarathon aanmeld bij de KNHS, is het ook geen wilde wedstrijd. Wij doen ook alle onderlinge wedstrijden altijd gewoon aanmelden, kost weinig tot niets extras, maar je krijgt nooit problemen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 09:00

Echte wilde wedstrijden zijn er in bv. Kubaart en Wouterswoude.

Daar is een traject wat niet op tijd gereden hoeft te worden en 10 hindernissen./

Zonder enige controle jury of wat dan ook.
Hindernissen die tegen het gevaarlijke aanzweven.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:52

Oke nu snap ik het niet meer
Ik heb geen idee of onze wedstrijd is aangemeld bij de knhs, ik denk het wel omdat we de rekenkamer krijgen. Maar er kunnen ook mensen zonder startkaart mee rijden...

Daar ben ik het mee eens Stalechwel. Ik heb eerst een paar wilde wedstrijden gereden en daar zaten inderdaad erg lompe en gevaarlijke hindernissen tussen.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:44

Geen-startkaarthouders kunnen ook meerijden als hij is aangemeld.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 13:50

aaah, oke dus als een wedstrijd is aangemeld bij de KNHS is hij legaal en mag je ook mee rijden zonder startkaart...bv een onderlinge ofzo?
En als de wedstrijd officieel van de KNHS uitgaat, moet je een startkaart hebben.
En als er helemaal niets is aangemeld, dan is het een wilde wedstrijd.
Zit ik een beetje goed zo...?

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:11

Hoi Vickelientje, als je aan een wedstrijd meedoet via de KNHS moet je wel een startkaart hebben, maar voor bijvoorbeeld een oefenmarathon of een onderlinge westrijd is het niet nodig om een startkaart te hebben. A.s. zaterdag is er in Zeewolde een onderlinge (finale)kringwedstrijd waar o.a. ook Hulshorst, Hierden, Putten, Nijkerk, Garderen en natuurlijk Zeewolde aan meedoen, hiervoor is dus geen startkaart nodig.. Op 21 en 22 april is er in Vierhouten een KNHS samengestelde wedstrijd waar je wel een startkaart voor nodig hebt. Je moet gewoon eens gaan kijken, daar steek je al een hele hoop van op

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:22

Je mag op een officiële wedstrijd van je eigen vereniging altijd meedoen in de hobbyklasse.

Laura jullie wedstijden zijn mss wel aangemeld maar niet de officiële rekenkamer van de KNHS gaat daar naartoe.

Vorige week de oefenmarathon in Spaarnwoude was aangemeld en had de rekenkamer KNHS>

Er zijn ook officiële wedstrijden (bv Hellendoorn) die nog met een eigen rekenkamer werken, hierin gaat in de toekomst wel verandering komen.

Alle officiële rekenkamers werken met hetzelfde computerprogramma en dit kun je terugzien aan de uitslagen op www.hoefnet.nl

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:43

Ja het is een beetje vaag hoor Vickelientje.
Maar zolang een wedstrijd een vraagprogramma heeft, is het aangemeld bij de KNHS. Dus als de vereniging een vraagprogramma kan laten zien is hij aangemeld.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:33

Ah thanx allemaal...zo langzamerhand ga ik het steeds meer snappen

Roxatte: as zaterdag kan ik helaas niet, maar in Vierhouten kom ik kijken Doen jullie dan toevallig ook mee...?

anhiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 17:33

laura2span schreef:
Wilde wedstrijden zijn bijvoorbeeld de west-brabant competitie.
Een oefenmarathon is de knhs niet op tegen. Wij krijgen altijd de rekenkamer van knhs voor de oefenmarathon.

Wij rijden met ons 4-span haflingers bij de Brabant Competitie.
Voor info/foto's ed kan je kijken op www.regiocompetitie.com
Daar staan ook de wedstrijden op en kan je zien of ze bij je in de buurt zijn!
Via de site kan je je ook eens aanmelden om een wedstrijd mee te rijden!
Gilze is een ontzettende gave wedstrijd met veel muziek,een omroeper op elke hindernis en het publiek wat gigantisch meejuicht,klapt en op de banken staan te springen/stampen............
En voor iedereen wordt evenhard geroepen!!
Erg leuk.....................

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:37

stalechwel schreef:

Je mag op een officiële wedstrijd van je eigen vereniging altijd meedoen in de hobbyklasse.

Behalve bij de dressuur en vaardigheid wedstrijd in Bronneger dit jaar in maart. 3 eigen leden (zonder startkaart) mochten daar van de KNHS niet starten.

Heel kinderachtig terwijl deze mensen wel de hele dag voor de vereniging aan het werk zijn.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:49

Vickelientje schreef:
Ah thanx allemaal...zo langzamerhand ga ik het steeds meer snappen

Roxatte: as zaterdag kan ik helaas niet, maar in Vierhouten kom ik kijken Doen jullie dan toevallig ook mee...?

Nee, wij doen niet mee. We hebben nog nooit een officiele wedstrijd gereden, alleen maar oefenmarathons en kringwedstrijden. Maar ik ga zeker ff kijken in Vierhouten, is altijd leuk om te zien.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:54

Volgens mij moet je op officiële wedstrijden een helm dragen of heb ik dat mis?
Lijkt mij sowieso verstandig om een helm op te hebben met een wedstrijd, of niet Stalechwel.. .

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:58

In de marathon moet je idd een helm op.
Met de dressuur en vaardigheid MAG je een helm op.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:59

Sorry ik ben Stalechwel niet

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:43

Ik ben Echwel

Ook veel oefenmarathons die vlgns. KNHS regels rijden verplichten een helm, dit is allemaal verzekeringstechnisch gedoe.

Wel veel veiliger en niet voor niets.

Citaat:
Behalve bij de dressuur en vaardigheid wedstrijd in Bronneger dit jaar in maart. 3 eigen leden (zonder startkaart) mochten daar van de KNHS niet starten.
Zolang ze lid zijn van een menvereniging en er afdracht betaald is mag het altijd.

Voor mensen die geen afdracht betalen kun je iets van een dagkaart ofzo regelen.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:50

Ik ga er vanuit dat onze vereniging afdracht betaald voor haar leden (ben de secretaresse niet dus heb daar geen inzicht in). Toch konden we ze van de 'officiële' startlijst schrappen. Van de niet-officiële dus niet