Ik heb alleen ervaring met clickertrainingen bij honden. Maar het gaat om het principe van de training, dus het zal waarschijnlijk bij paarden net zo werken. Alleen is het paard natuurlijk een ander wezen dan een hond, met andere natuurlijke gedragingen. Dat is wel iets om rekening mee te houden misschien.
hey, dimma als je wat informatie wil... wieke ( van het topic met ijslanders) heeft er wel verstand van.
ik heb zelf ook een klikker, ik heb het geprobeert... maar ik heb er geen gedult voor, hraps is best erg happerig met eten... als ik hem al door brokjes zou geven word het erger ( heb het geprobeert) ik weet dat je het ook met dit kan afleren.. maar ik heb niet egt het gevoel dat ik het nodig heb met hem.
ik heb wel een aantal paarden gezien die er super op reageren, en aan jou verhaal per PM is het mis wel een hele goede optie voor dimma.
ik heb wel ervaring met de clicker bij onze hond, maar nooit over na gedacht t met de paardjes te gebruiken. Werkt het t zelfde als met de hond? Alleen zal t misschien soms wat langer duren denk ik...
Ik gebruik ook een clicker bij m'n pony. Ik heb hem met de clicker op de trailer gekregen, hij wou nl niet laden... Nu durft hij nog af en toe weigeren maar dat is dan vooral uit koppigheid Ik ben egt heel tevreden over de clickertraining! Groetjes
Bij mij werkt het echt men pony snapte het bijna meteen maar voor je begint kan je best zoveel mogelijk info zoeken je zult wel merken dat er veel bij komt kijken!!! Succes
Bedankt voor jullie reactie's. Maar het is mij afgeraden omdat mijn ijsje nogal dominant is met eten. En dan kan het alleen maar erger worden. Dus ik wacht er nog maar even mee.