Spaanse pas, hoe verder??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lina

Spaanse pas, hoe verder??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 20:56

Heey ,,

Ik heb m'n pony nu zover dat hij 'voetje' op commando kan.
Als ik naar zijn linker of rechterbeen wijs en 'voetje' zeg tilt hij deze heel hoog op.
Hij kan dit ook wanneer ik erop zit. Dan raak ik z'n linker of rechter schouder aan en zeg dan 'voetje'.

Ik wil dit proberen uit te breiden naar de Spaanse pas..

Maarja,, ik probeer dus ,,stukje stappen 'voetje'stukje stappen 'voetje' maar hij snapt het niet helemaal.. (hij gaat dan stilstaan en tilt z'n voetje op bij de volgende pas stapt ie alweer normaal,, als ik dan weer voetje zeg,,staat ie stil en geeft ie braaf het voetje)

Hebben jullie tips,,???

Of moet ik hier gewoon even meer geduld mee hebben en zo doorgaan..??

XXXjes Elina

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 21:02

Oh.. gewoon steeds sneller proberen
'voetje' en daarbij aandrijven en eerst doen ze het met stilstaan en dan later een mini stapje ... gewoon oefenen en drijven dan komt het allemaal goed (weet er alles van na een tijdje doen ze het al 3 pasjes en dan kunnen ze hele lange zijden...)
succes!!
en als je vragen hebt kun je mij ook pb-en

Lina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 21:09

OK ,, dankj,,,,

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 22:47

Op mijn site staat hoe ik het Jauke geleerd heb, op zich ben je goed bezig hoor! Enneh, Spaanse pas is nou eenmaal een behoorlijk zware en moeilijke oefening dus veel geduld hebben is wel handig

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:07

Ik heb het Mirei vanaf de grond geleerd, door gewoon achteruit te lopen en ondertussen om en om de benen te vragen. In eerste instantie zette ze dan alleen haar voorbenen naar voren waardoor ze in een soort spagaat terecht kwam en nam dan af en toe een hele grote stap met haar achterbenen om weer bij te komen Maar na heel wat oefenen begon ze het idee door te krijgen en ging ze haar achterbenen steeds beter meenemen

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 11:22

Ik heb het ook zo geoefend en Evita had het bijna meteen door gelukkig. Alleen heb ik bijna blauwe knieen eraan over gehouden.... Ze vond het moeilijker om het ook te doen als ik naast haar liep maar dat gaat nu ook.