[NH] waar kan ik een cursus volgen met mij merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elledani683

[NH] waar kan ik een cursus volgen met mij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 09:39

Ik zou graag een cursus natural horsemanship willen volgen met mij merrie. Eigenlijk meer het grondwerk ( ben nog niet zo lpkend met de termen) dus niet echt het rijden. Het probleem is vooral dat ze nogal nerveus kan zijn en erg weinig vertrouwen kan hebben in haar omgeving en ik zou haar willen helpen dit vertrouwen wel te krijgen vooral in mij. We lijken wel een beetje op elkaar dus moeten we samen het vertrouwen opbouwen in elkaar.Ze reageert wel goed op mij maar vooral in een spannende omgeving of vreemde omgeving ben ik uit beeld.Wie weet waar deze gegeven worden of kan mij wat beginsel tips geven.
Bedankt namens Phoenix en mij
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-03-06 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:49

www.parelli.nl
Daar kan je zelf een cursus thuis doen of naar een trainingsweekend gaan...
Ik wil eigenlijk de thuis-cursus bestellen, maar heb zolang het boek 'Natural Horse*Man*Ship' en daarin staan al basis-oefeningen en mijn (verzorg)arabiertje reageert daar erg goed op.

Er zijn ook nog een (klein) aantal Nederlandse stallen die dat ook doen, (iets van dreamstables ofzoiets), en nog oragnisaties, maar ik weet daar verder niets over.

kus
anke

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:56

Er zijn zoveel stallen die zoiets doen... ook mensen die bij je aan huis kunnen komen bijvoorbeeld.
Als ik jou was zou ik eerst eens het boekje 'het paard als partner' lezen, daar staan veel begrippen en methodes in uitgelegd, dan kun je eens bekijken wat jij wilt.

In deze lijst staan mensen die je thuis les kunnen geven viewtopic.php?f=99&t=497556

En in deze lijst staan nuttige sites met informatie viewtopic.php?f=99&t=480878

Veel plezier, en stel je vragen maar hoor

elledani683

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 08:25

Hoi,

Hebben jullie een paar tips of oefeningen hoe ik haar het beste in voor een haar spannende omgeving kan helpen. Ze heeft dit bijvoorbeeld in onze rijbak daar staan landbouwvoertuigen en die zijn ongeloofelijk gevaarlijk en is er dus eigenlijk niet te rijden ze is dan een bonk spanning , terwijl als er een grote trekker of wat dan ook langs komt heeft ze daar eigenlijk geen problemen mee. Zo ook in de buitenbak daar is een koeienstal langs en dat zijn ook zeer gevaarlijke beesten.
Ik zou haar zo graag wat meer vertrouwen geven en dit niet alleen voor het rijden maar het is eigenlijk heel zielig om haar dan zo te zien want eigenlijk is het een ontzettende lieve merrie
Nogmaals bedankt,

Daniëlle en Phoenix

josien

Re: [NH] waar kan ik een cursus volgen met mij merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:16

Wil je haar in een spannende omgeving helpen, dan moet ze jouw zien als die gene die de leiding heeft anders gaat het niet lukken. Natuurlijk kun je zorgen dat je in z'n situatie de leiding krijgt, maar je moet eerst leren leiding te kunnen geven in een bekende of rustige omgeving.

Ik raad dus aan om wat je kop ook zegt een cursus te volgen. Ik zelf geef dit jaar meerdere workshops en clinic. Misschien wat voor jouw. Kijk maar op mijn site bij agenda.

monya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:24

Kom anders even kijken op onze open dag, kun je zien hoe we paarden bekend maken met enge dingen en meer te weten komen over NH.

tiki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:27

Ik stuur je een pm!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:33

elledani683 schreef:
Hoi,

Hebben jullie een paar tips of oefeningen hoe ik haar het beste in voor een haar spannende omgeving kan helpen. Ze heeft dit bijvoorbeeld in onze rijbak daar staan landbouwvoertuigen en die zijn ongeloofelijk gevaarlijk en is er dus eigenlijk niet te rijden ze is dan een bonk spanning , terwijl als er een grote trekker of wat dan ook langs komt heeft ze daar eigenlijk geen problemen mee. Zo ook in de buitenbak daar is een koeienstal langs en dat zijn ook zeer gevaarlijke beesten.
Ik zou haar zo graag wat meer vertrouwen geven en dit niet alleen voor het rijden maar het is eigenlijk heel zielig om haar dan zo te zien want eigenlijk is het een ontzettende lieve merrie
Nogmaals bedankt,

Daniëlle en Phoenix

Meer vertrouwen geven zal moeilijk zijn, maar je kunt haar wel leren om jou te leren vertrouwen.

Ik zou je ook raden om Parelli met haar te gaan doen. Meer info daarover en wat de spelletjes eigenlijk inhouden vind je hier:

http://www.visi.com/~jbly/equine/nature101/
http://www.visi.com/~jbly/equine/method ... index.html

Maar onthoud dat de spanning die zij opbouwt ook door jouw opgeroepen kunnen worden. Zijn spant, jij ook, zij voelt dat je verkrampt (in afwachting van een rare actie van haar0, maar ziet het als bevestiging dat het eng is waar ze van schrikt, dus schrikt ze nog meer, vaker, en heviger.

Probeer eens te gaan gapen als ze weer in de stress schiet. Dan kun je namelijk niet verkrampt gaan zitten, en is de wisselwerking ook minder.

En nog een tip: gewoon doen alsof er niets is, gewoon hard aan het werk zetten, niet teveel tijd geven om uitgebreid te kijken en haar daarbij geruststellen.