[AR] iemand tips?mag 2 weken niet rijden....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

meisje23

iemand tips?mag 2 weken niet rijden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 22:08

omdat pablo last heeft van haar rug(plekjes)kan ik 2 weken niet rijden, maar ik wil haar wel blijven trainen, heeft iemand nog ideen?ik longeer haar iig aan de pesoa, af en toe dagje vrij/wandelen enz enz maar heeft iemand nog een idee hoe ik haar anders aan het werk kan zetten?

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 08:08

Tja, longeren of stapmolen of werk aan de hand of een keertje vrijspringen. Daar kun je een heleboel mee trainen, maar verder denk ik dat je gewoon even je erbij moet neerleggen dat je deze twee weekjes even wat minder doet. Je kunt hem gelukkig aan de longeerlijn die twee weekjes wel lekker actief houden..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:02

Keertje freestylen, of lekker wandelen samen, en verder lekker longeren. Keertje met balkjes of cavaletti etc dan kom je die twee weekjes wel door!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:04

Als ie echt in training moet blijven kan je idd, longeren, vrij springen, wandelen ed.......

Ik ben er zelf voor dat een rust van 2 twee weekjes nooit kwaad kan, maar als je volop in training bent en nu ineens moet stoppen kan dat ook natuurlijk niet.

Roxxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:07

Ik ben zwanger en kan geen bijrijder vinden en probeer dus ook met vrijspringen, zowel gewoon als bijgezet longeren me paard een beetje in conditie te houden. En af en toe rijd me instructrice en me vriendin met hem..
Voor wat ik nu kan zien (kan het niet voelen natuurlijk) doet het hem eigenlijk wel heel erg goed. Hij is nog nooit zo ruim en los geweest in zijn lijf geweest!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:19

Ik verplaats het even naar UZ

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:18

he bedankt voor de tips, maar dit doe ik dus al allemaal, haha ik wil gewoon teveel, maar ik had er net heel fijn aan het lopen en de concoursen gingen super en dan dit...ja dan baal je nogal, maargoed af en toe een dagje vrij is helemaal niet verkeerd idd!
en volgende week is ze toch hengstig dus dan gaat rijden iig niet....en hopen dat ze dan weer beter is, iig bedankt!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:20

Succes !!!

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:57

en vergeet ook niet op je paard en spullen eens echt helemaal schoon te maken, staart uit te pluizen en spullen invetten.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:06

Je paard kan best twee weken op rust hoor. En waarom kun je niet rijden als ze hengstig is?

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 23:40

omdat ze dan echt echt echt niet te rijden is, heel vervelend maar haar enige rectie op been is pissen en rug zo bol mogelijk maken en vooral NIET voorwaarts.....dus vandaar...
en ik heb me inderdaad toch gedeeltelijk bedacht over de rust en geef haar nu wat meer vrije daagjes!

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:37

vaag, hoe komt het nou ineens hier terecht dan? (aangespannen rijden?)