[LO] Longeren een drama...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ssusan

[LO] Longeren een drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 21:05

Vandaag wou ik met mijn verzorg Tinker gaan longeren. Dus hoofdstel in en aan de longeerlijn. Dus vol goede moed de longeercirkel in.. Maar geen reactie, gewoon stil staan. Dus toen maar met mijn stem en paar keer geluid met longeerzweep, maar nog steeds geen reactie, ze stond daar maar wat. Samen met een vriendin geprobeer: zij er naast lopen en probeer haar 'op gang te krijgen'. Maar zo gauw we haar los lieten lopen, stond ze weer stil.. Toen iemand erbij die er meer verstand van heeft, dus weer met de zweep, toen ook maar een tik op de kont maakte niks uit. Zelfs een flinke niet... Uiteindelijk flink boos geworden, en toen liep ze wel. Maar ik vond het niet echt fijn. Ze heeft echt wel tikken gehad! Het was ook niet dat ze niet snapte wat de bedoeling was, want als ze liep, dan ging ze ook wel netjes in het rond. Met moeite wat overgangen en paar keer bij me gehaald, maar wanneer ze weer wegmoest stappen/draven, stond ze weer stokstijf stil, zo van 'mooi niet dat ik ga'.. Zo eigenwijs en koppig is ze! Het maakt haar niks uit wat we doen, ze wil en zal winnen. En als ze dat in haar koppie heeft.. zie dan maar eens van haar te winnen!
Het gaat me er niet zo zeer om dat het longeren geweldig goed moet gaan, maar ik wil de baas zijn, niet Bonny! En dus moet ze wel gaan lopen als ik haar die hulpen geef.. Hoe krijg ik dit voor mekaar zonder zo ontzettend boos te worden??

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:28

Hallo

Rijd je wel? Luistert ze dan wel goed? In dat geval kun je de omgekeerde wereld proberen. Erop rijden, en iemand erbij aan de longe, om haar zo duidelijk te maken wat de commando's betekenen. Het is omgekeerde wereld omdat je meestal begint met longeren . Als je nog niet rijd, ik zou zeggen, snuffel eens op je gemak door deze topics, staan vast wel wat tips voor je.

Ssusan

Re: [LO] Longeren een drama...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 21:40

Rijden doe ik ook, maar ik dacht, doe eens wat anders vandaag
Met rijden kan ze ook ontzetend koppig zijn, maar dan heb ik nog net iets meer te zeggen.. Ik heb dinsdag weer prive les, misschien idee om dan een les aan de longe te regelen

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:08

Oke, veel succes, laat je even weten hoe het is gegaan?