Hmm... lastig (keuze bitloos hoofdstel)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jamezy

Hmm... lastig (keuze bitloos hoofdstel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 14:44

Vast al het zoveelste topic, excusez-moi

Ik sta een beetje in dubio... Ik wil overschakelen naar bitloos, maar ben er nog niet uit voor welk hoofdstel ik zal gaan...

http://www.animoruitersport.nl/webshop/ ... 1798fb1d99
óf
http://www.ruitersportshop.com/productssimple.html (de rechter)

De eerste is onderlangs geheel gekruist d.m.v. de keelriem, de tweede is alleen onder de neus gekruist.
Aan de ene zitten dus wat meer riempjes, wat meer het idee geeft dat het allemaal wat beter om het hoofd blijft zitten... Hoeft uiteraard helemaal het geval niet te zijn

Voor welke zou jij gaan? Ervaringen zijn uiteraard ook welkom.
Alvast bedankt!

viv1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:47

ik las je topic net al op een ander forum, maar het leek me handiger om hier te antwoorden...
heb je al eens op paardnatuurlijk.nl gekeken? Zij hebben diverse bitloze optomingen getest, en volgens mij kwamen degenen die NIET gekruist waren, als beste uit de test.

Veel succes ermee!

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 16:36

viv1982 schreef:
ik las je topic net al op een ander forum, maar het leek me handiger om hier te antwoorden...
heb je al eens op paardnatuurlijk.nl gekeken? Zij hebben diverse bitloze optomingen getest, en volgens mij kwamen degenen die NIET gekruist waren, als beste uit de test.

Veel succes ermee!

Bedankt!

Jep, ik heb het net gelezen! Maarja, toch benieuwd
Precies om de reden die ik hierboven beschreef, eigenlijk... De eerste lijkt steviger om het hoofd te zitten door alle riempjes... of valt dat in de praktijk wel mee?

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:30

hey
kijk eens op mijn topic over het eerste hoofdstel.. viewtopic.php?f=99&t=549714

er zijn heel veel topics over het 2e hoofdstel, kijk daar eerst maar. over het eerste hoofdstel komt niet positiefs uit vanwege de dunne leren stukken, en hetzelfde hoofdstel staat op marktplaats voor 39 dus als je die koopt, scheelt het 3 euro laat ons weten welke je neemt 1

Jamezy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 17:50

geluksvogel schreef:
hey
kijk eens op mijn topic over het eerste hoofdstel.. viewtopic.php?f=99&t=549714

er zijn heel veel topics over het 2e hoofdstel, kijk daar eerst maar. over het eerste hoofdstel komt niet positiefs uit vanwege de dunne leren stukken, en hetzelfde hoofdstel staat op marktplaats voor 39 dus als je die koopt, scheelt het 3 euro laat ons weten welke je neemt 1

Merci, dat ga ik zeker doen!

Ben het eerste hoofdstel zelfs al ergens op Internet tegengekomen voor €69

Maar goed, ik ga Bokt eens verder doorspitten! Stiekem denk ik dat ik er al uit ben...

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:01

Wat is nu 1 en 2?
1 met gekruisd en druk wangen en achter oor
2 alleen druk op neus
????

ik las op paardnatuurlijk dat de hoofdstellen zijn getest met het zijwaarts houden van je armen ... dan is de werking dus heel anders als het de klassieke dressuur waarbij je je armen/handen niet zover zijwaars houdt.

Welke is nu het beste en waar te verkrijgen?? Ik ben door de bomen het bos kwijt ??!!

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:40

haha op mijn topic staat welke beter is kijk daar maar eens. viewtopic.php?f=99&t=549714

merrieveulen

Re: Hmm... lastig (keuze bitloos hoofdstel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:44

ik heb de tweede, en rij gewoon 'klassiek', maar vooral met één hand. beide teugels eindigen dan dus boven de schoft. en dat gaat erg goed!

op http://www.paardnatuurlijk.nl staat een test, weliswaar met de zijwaartse beweging, maar veel andere meespelende aspecten van het hoofdstel worden ook besproken, dus ik denk wel dat het je kan helpen bij je keuze. evenals de hier aangegeven topics.

ik had mijn keuze al gemaakt, door verhalen van anderen. daarna (hoofdstel was besteld maar nog niet binnen) heb ik de test bekeken, ik was nóg blijer met mijn keuze, en na het proberen al helemaal!

Jamezy

Re: Hmm... lastig (keuze bitloos hoofdstel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 11:18

merrieveulen schreef:
ik heb de tweede, en rij gewoon 'klassiek', maar vooral met één hand. beide teugels eindigen dan dus boven de schoft. en dat gaat erg goed!

op http://
http://www.paardnatuurlijk.nl[/url] staat een test, weliswaar met de zijwaartse beweging, maar veel andere meespelende aspecten van het hoofdstel worden ook besproken, dus ik denk wel dat het je kan helpen bij je keuze. evenals de hier aangegeven topics.

ik had mijn keuze al gemaakt, door verhalen van anderen. daarna (hoofdstel was besteld maar nog niet binnen) heb ik de test bekeken, ik was nóg blijer met mijn keuze, en na het proberen al helemaal!

Heb 'm inmiddels ook besteld, mede door jouw topic
Ben zo benieuwd

Iedereen else: bedankt voor jullie reacties!