[AR] Mencursus zelf organiseren. Kosten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ettesil

Mencursus zelf organiseren. Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 13:02

Hoi,

Wij willen zelf een mencursus met eiegn aanspanningen organiseren in de buurt van Utrecht. Dus eerst een instructeur laten komen voor de lessen en later een examinator voor het koetsiersbewijs.
Nu vroeg ik mij af waar je een instructeur kunt vinden die zoiets op lokatie doet. En wat zijn de kosten waar je op moet rekenen?

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:51

Voor jou alleen of voor meerdere personen? Voor jouw alleen dan weet ik niet of dat wel kan met het examen. Je kan wel zelf lessen volgen met een instrukteur (is al snel 40 euro per uur) en examen doen bij een vereniging die de cursus ook doet.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:27

ik les (privé) bij Christiaan provoost,en als hij een examengroep heeft,sluit ik aan voor een examen.
ik geloof niet dat je als particulier een examen aan kan vragen.

Ettesil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 08:31

Oh, sorry, ik ben vergeten erbij te vermelden dat we al een groep van 10 man hebben die mee willen doen. Het gaat dus niet om mij alleen.

Echwel

Re: [AR] Mencursus zelf organiseren. Kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:16

Gewoon even aanvragen bij KNHS en dan krijg je lesmateriaal thuisgestuurd en richtlijnen voor het examen.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 12:43

Je hebt voor het examen in iedergeval een groep van 8 personen nodig en een geschikte lokantie om het theorie examen te doen. Je moet ook over minimaal 1 aanspanning per 3 personen beschikken. Met de praktijklessen gaan er 3 personen en de instrukteur mee en met het examen de examinator. Rijtuigen mogen niet te zwaar zijn, moeten onderdoor kunnen draaien en voor ieder een zitplaats bieden.
Ga op zoek naar een instrukteur en meld je daarna aan bij het KNHS. Je betaald 70 euro per persoon voor lesmateriaal en examen. Leg op tijd een examendatum vast.

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:10

Wij hebben het ook zelf georganiseerd. Inzoverre dat we een groep mensen hadden en genoeg aanspanningen. Toen hebben we een instructeur gebeld en die regelde verder ook het examen.