[LO] ik krijg mijn pony niet linksom met springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandra1986

[LO] ik krijg mijn pony niet linksom met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 14:18

ik laat mijn pony vaak los in de bak lopen. zeg maar longeren zonder longeerlijn. vinden we allebei leuker, en meestal zet ik er een hindernisje bij en wat dingen. maar ze wil eigenlijk alleen maar rechtsom. haast nooit linksom en springen op links al helemaal niet. moet ik haar echt mee nemen ana het halster. en ik kan haar niet echt bij houden in de galop

we hebben een kleine bak, zegma de helft van een gewone
iemand een tip? ze vind het wel leuk, en als ik haar linksom laat springen dan gaat ze daarna gelijk omdraaien en rent ze drie rondjes rechtsom en springt ze dus ook gelijk rechtsom drie keer

als we samen springen is er niks aan de hand, dan doet ze het wel, als ik er op zit dus

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:57

Een bak is ook te groot om je pony echt te kunnen sturen als hij los loopt. Zet een stukje van de bak af, maak een soort longeercirkel, en probeer daar je paard los in te laten lopen en linksom te laten lopen.
Heb je ook problemen aan de longe als je de linkerhand op gaat?

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:32

wij hebben een kleine bak, dat is zegmaar de helft van een gewone. met longeren kijkt ze wel zo van moet dat?, maar ze doet het wel, het is puur met loslopen en losspringen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 02:01

En wat gebeurt er als je haar aan de longe laat springen? (wel ervoor zorgen dat de longeerlijn niet aan het hindernis kan blijven hangen bij de sprong)

sandra1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 15:11

dat heb ik nog nooit gedaan.
vond ik een eng idee. kan ik wel een keer proberen. ga ik denk ik van het weekend even proberen
dank je wel