[NH] Wat betekend dit ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Maya

[NH] Wat betekend dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 20:42

Heey ,
De laatste tijd "speel" ik nog al eens met m'n welsh Esprit .
Ze is nog al van het dominante type.
Maar zij moet mij volgen en dan krijgt ze een koekje ofzo.
En als ik stil sta zij ook stil (zij komt wel altijd voor je staan , dat is dr zo aangeleerd)
Maar soms komt ze voor mij in gedraaft met haar hoofd naar beneden en dan knikt ze van links naar rechts met haar hoofd. En soms legt ze haar oren plat

Wie weet wat ze hier mee bedoelt ?

Groetjes Noek

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 10:29

dat doet Blacky (ook een dominante merrie) ook, in een groep paarden, als er iemand bij haar komt staan rent ze op die manier op de pony's in haar omgeving af, zodat ze weg gaan. (niet bij het mens komen)
misschien is het een manier dat de pony aan je laat zien dat ze jou wil beschermen ofzo?
beetje toneel zegmaar, het uiten op die manier, lichaamstaal.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 13:22

loveblacky schreef:
dat doet Blacky (ook een dominante merrie) ook, in een groep paarden, als er iemand bij haar komt staan rent ze op die manier op de pony's in haar omgeving af, zodat ze weg gaan. (niet bij het mens komen)
misschien is het een manier dat de pony aan je laat zien dat ze jou wil beschermen ofzo?
beetje toneel zegmaar, het uiten op die manier, lichaamstaal.

Oke bedankt , dat zou best wel kunnen aangezien er nog andere ponys lopen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 17:58

Ze wil je niet besc hermen, eigenlijk wil ze je wegjagen. Maar omdat ze snoepjes krijgt wil ze dan toch ook weer erg graag bij je komen.

Ik zou dit gedrag niet accepteren, en haar wegjagen als ze echt zo op me af zou komen. Wees wel voorzichtig dat je dan geen trap krijgt.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 20:25

Ik wou al zeggen

Volgens mij was het juist het omgedraaide van wat noeki zei

Ik ga met Cassidy mee, laat haar vooral niet de baas zijn!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-06 19:03

Oooo ! Dat kan ook best wel ...
Maar als je d'r wegjaagt dan bijt ze . (Ze is een geval apart)
Ik denk dat ik eerst andere dingen ga doen met d'r .

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 01:59

Als ze bijt bij het wegjagen is ze heel zeker dominant. Ik zou eens even de verhoudingen gaan rechtzetten voordat je met haar gaat spelen.

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:02

In het geval van bijten raad 'k je eigenlijk wel een join-up aan! Normaal ben 'k daar niet voor, maar in geval van bijten begaat het paard een ernstige fout. Hier kan een join-up wel de verhoudingen even rechtzetten.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:06

Cassidy schreef:
Ze wil je niet besc hermen, eigenlijk wil ze je wegjagen. Maar omdat ze snoepjes krijgt wil ze dan toch ook weer erg graag bij je komen.

Ik zou dit gedrag niet accepteren, en haar wegjagen als ze echt zo op me af zou komen. Wees wel voorzichtig dat je dan geen trap krijgt.

o oeps, naja weer wat geleerd

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:07

Met de join-up moet je zeker oppassen!! Maar als je meer informatie wil, als ik het goed snap dan doet je merrie drijven. Hiermee kun je ook informatie opzoeken. Dit is meestal het gedrag van een merrie in een kudde!! Ze jaagt hier dan de rest mee weg. Dus voor meer informatie zoek op drijven

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:11

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:16

Het klinkt mij alsof ze de dominante hengst of merrie speelt die de paarden opdrijft, dat is echt HEEL erg dominant. Ik ben niet zo bekend met NH, maar dit líjkt me dat drijfgedrag. In de kudde zou de hengst daarbij in de enkels happen van een merrie die achterblijft of niet doorloopt. Eerst dus idd de verhoudingen bijstellen

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:22

Ik ben niet zo'n voorstander van belonen met eten. De meeste paarden worden daar heel opdringerig en vervelend van.
Met belonen zonder eten kan je veel meer.
Dus ik zou dat eten eerst maar eens weg doen als ik jou was.
Paarden in de natuur belonen elkaar ook niet met eten. Bij jachtdieren is dat anders, die moeten echt iets doen voor hun eten, dus is eten een beloning voor wat ze gedaan hebben.
Paarden hoeven alleen maar hun hoofd naar beneden te doen.