Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Albertine_N schreef:Een hoge tongboog werkt scherper in, het drukt nl. ook tegen het gehemelte. Ik vraag me af of dit het achter de teugel kruipen op zal lossen. Er zijn ook bitten die meer naar de vorm van de mond gevormd zijn.
Schuimen is trouwens wel goed, kwijlen niet.
Vickelientje schreef:Ik ben toevallig laatst bij een clinic geweest over (ge)bitten met
Paul Versluis
en Gerard Rutten.
Albertine_N schreef:Vickelientje schreef:Ik ben toevallig laatst bij een clinic geweest over (ge)bitten met
Paul Versluis
en
Gerard Rutten.
Ook niet direct onafhankelijke deskundigen...
Het ene paard heeft meer speekselvorming dan de ander, mensen hebben dat trouwens ook. Moet je maar eens met twee jongens zoenen.Om dan gelijk te kunnen beweren dat het paard moeilijker kan slikken...Ik ben nog geen paard tegen gekomen dat niet kon drinken met een bit in.
Bij kwijlen, met van die lange slierten, is er duidelijk verzet op het bit, dan wel de hand.
Vickelientje schreef:[
Haha, nee dankjeaan 1 heb ik wel genoeg
![]()
[/quote]
Albertine_N schreef:Probeer ik wat uit te leggen
ik bedoelde natuurlijk niet tegelijkertijd
. (Dan kan je idd niet slikken)
Je moet voldoende vergelijkingsmateriaal hebben.....
Ik denk dat we precies hetzelfde bedoelen, alleen de een noemt het schuimen, de ander kwijlen. En om nou nog definities aan te gaan halen lijkt me niet nodig