[LO] Pessoa teugel maken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

[LO] Pessoa teugel maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 22:04

Ik heb dus van pink-horizon.nl een eigen pessoatuig gemaakt, maar nou vroeg ik me af hoelang de touwtjes moeten zijn die vanaf het klipje bovenaan de singel schuin naar de broek toe lopen, moeten zijn. Ik heb ze nu dat er dus lichte spanning op staat, of is dat tekort?
Is er toevallig iemand die de gebruiksaanwijzing kan/wil inscannen over het instellen?

Tevens moet ik bij 1 paard eigenlijk alleen de broek gebruiken, kan ik de touwtjes die naar het bit gaan dan gewoon aan de singel vastknopen, of is dat heel scheeft gedacht?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:34

De bedoeling van de pessoa is dat je paard leert zijn rug en achterhand te gebruiken, als je de verbinding naar het bit niet maakt kan hij heel makkelijk op zijn voorhand gaan sloffen en kan hij er zich met een Jantje van Leide afmaken wat rug en achterhandgebruik betreft.

Instellen van de Pessoa is even aftasten, ik heb wel wat plaatjes voor je hoe je hem af kunt stellen en wat voor posities je hem vast kunt maken. Vooral met een paard dat het nog niet gewend is: losser is vaak beter. Lichte spanning bij een paard dat staat is te strak!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 17:42