Wie kan me hiermee helpen?
Ik heb sinds een jaar een vreselijk lief paardje bijgekocht (joelle) echter is ze vreselijk dominant en eist enorm veel aandacht.
Natuurlijk krijgt ze alle liefde en aandacht die ze dubbel en dwars verdiend, alleen is er 1 ding aan haar wat enorm irritant is!
Wanneer we gaan wandelen, wil ze steeds voorop lopen en vind het niks als ze door MIJ meegenomen wordt (en niet dat joelle mij meeneemt) Monty Roberts halster heb ik geprobeerd, echter is ze donderslim en weet precies wanneer ze aan het dringen is, dat ze haar hoofd om moet buigen richting mij...zodat er dus geen spanning meer op het halster staat. Ook wanneer is haar wil corrigeren begint ze met haar hoofd te schudden en neemt een sprongetje naar voren.
Nu heeft ze ook nog het trappen uitgevonden en draait soms haar kont naar mij toe en probeert een lel uit te delen.
Nu weet ik niet goed wat nou de beste manier is om haar het trappen af te leren? Ik hoor er namelijk erg veel theorieen over..en ik ben er namelijk een van de zachte manier

Wie o wie heeft er tips voor mij?
(ps..verder is ze een enorme knuffel en absoluut geen vals paard...integendeel! Ik kan er heel goed mee om te gaan en we zijn dikke maatjes..alleen bovenstaande dingen zijn er 2 waar ik niet goed raad mee weet!)
Xx ellen