Agenda Voorjaarsvergadering op 21 maart 2006.(vergadering waar ook leden van verenigingen van harte welkom zijn)
Aanvang 20.00 uur
Locatie KNHS centrum Ermelo
1. Opening. 2. Mededelingen secretaris: Functie wedstrijdkalender –tijdige opgave voor het jaar 2007. Adressenbestand mendistrict. Informatie doorzending aan leden van verenigingen. 3. Notulen najaarsvergadering op 17 november 2005 inclusief behandeling reactie In stap en draf Hengelo op de toegezonden concept statuten. 4. Wedstrijdcommissie: Men- en Vaardigheidskampioenschappen outdoor 2006 Samengestelde menkampioenschappen outdoor 2006 Aanmeldingen Kampioenschappen 2007 5. Commissie Traditioneel Gerij 6. Recreatiecommissie 7. Bestuurssamenstelling Het bestuur roept verenigingen op kandidaten te stellen voor 2 bestuursfunctie’s. De heer J. Broers heeft aangegeven dit najaar niet meer herkiesbaar te zijn als bestuurslid, tevens penningmeester. De heer G. Harink heeft aangegeven eind 2007 zijn functie als bestuurslid, voorzitter te willen neerleggen. Voordrachten van kandidaten dienen door het bestuur van een vereniging te worden gesteund. Voordrachten graag voor 1 mei 2006 insturen naar de secretaris. 8. Rondvraag. 9. Pauze
Na de pauze zal de heer Andries van de Berg van de KNHS een presentatie verzorgen over de volgende onderwerpen:
- Nieuwe statuten en reglementen van de KNHS, die 7 maart 2006 door de Ledenraad zullen worden vastgesteld. In deze nieuwe statuten en reglementen is de structuur van het Mennen duidelijk vastgelegd door benoeming van de taken en bevoegdheden van de Mendistricten, het Menplatform en de Disciplinecommissie Mennen. - Statuten en reglementen van Mendistrict Oost die binnenkort kunnen worden opgesteld en de mogelijkheden van inspraak die verenigingen uit ons district hierbij krijgen. - Bestuurdersaansprakelijkheid. - Allround menjury opleiding.
Ik neem aan dat dit de vergadering van de menvereniging is (weet zo even niet hoe die heet, sorry ) en niet een algemene ledenvergadering van de KNHS? Is wel makkelijk als het erbij staat. Volgens mij heeft de VHN ook zijn voorjaarsvergadering die dag, verklaart meteen waarom dat in De Meern is en niet in Ermelo.
Volgens mij staat er vrij duidelijk dat dit de voorjaarsvergadering van de afdeling mensport van de KNHS is Vooral voor de wedstrijdrijders kan dit erg interessant zijn.
Hihi, ja, ik kan natuurlijk wel zeggen dat het niet voor alle wedstrijdrijders interessant is.
Maar om eerlijk te zeggen dacht ik bij het lezen van de post in eerste instantie (door titel en de eerste regels) dat het een algemene ledenvergadering van de KNHS was, voor alle hippische disciplines. Pas toen ik de agenda bestudeerde zag ik dat het voor de mensport was. Ik vond het al raar als het een algemene voor alle disciplines was, omdat wij onze vergadering van de VHN dus diezelfde dag hebben.
Dus als ik het goed begrijp, dan is dit alleen voor district oost? Ze krijgen wel een uitleg over de allround jury opleiding, dat is toch iets waar de KNHS nog een avond over moet spenderen?
Nee, is niet besproken. Er is wel gezegd dat er een cursus gaat starten, maar verder geen uitleg. Er schijnt nog een info avond te komen over de cursus.
Wat een armoe Als je heel graag wat erover wil weten, kan je natuurlijk altijd nog naar Ermelo gaan. Niemand die je bij de deur tegenhoudt omdat je uit Zuid komt.