[AR] Strengen vastmaken aan zweng

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

[AR] Strengen vastmaken aan zweng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 16:54

Hallo,
Een vriendin van mij heeft een zeer grote, nieuwe sulky voor haar paard gekocht en vroeg laatst aan mij hoe ik de strengen vastmaak aan het zweng. Ik liet haar zien bij mijn eigen kar dat ik van die veiligheidsdingen erop heb (ben even de naam kwijt, sorry) en dat je die zo vastklikt.
Nu heeft haar zweng geen bevestigingsmogelijkheid, geen 'oog' waar je aan vast kunt klikken. Ik vraag mij af hoe je dan de strengen vastmaakt, heeft iemand een idee en kun je dat bijvoorbeeld duidelijk laten zien door bijvoorbeeld een foto ofzo?
Alvast erg bedankt (ook namens haar) voor jullie reacties!

polly2

Re: Strengen vastmaken aan zweng

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:10

Dan heb je van die strengen nodig met aan het einde een strop. Je maakt ze dan emt een strop vast. Dat hebben wij ook. Heb er helaas geen foto van.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 17:36

Polly heeft gelijk.
Anders even je zweng verbouwen: D-ring erdoorheen boren, waaraan je je streng en sluiting kan bevestigen.

_Merato_

Re: Strengen vastmaken aan zweng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 18:17

Heeft iemand daar misschien een foto van, voor de duidelijkheid?
Dan kan ik het haar laten zien. Mijn uitleg is ook niet alles

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 19:17

www.mencursus.net staat heel duidelijk uitgelegd met strop of met marathonsluiting.
Ik heb met strop maar zou daar eigenlijk wel snelsluitingen aan willen hebben, hoe zou ik dat sterk genoeg kunnen maken?