[LO] Longeren met pessoa zonder hoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

[LO] Longeren met pessoa zonder hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:00

Mijn paard heeft erge last van zijn gebit en de tandarts heeft het nu al 2 keer af laten weten aangezien ze ziek was. Ik moet hem in beweging houden natuurlijk (anders is hij sowieso echt niet om uit te staan), maar ik wil hem geen bitje in zijn mond geven.
Nu heb ik hem net gelongeerd aan de pessoa met een goed passend halster en een bontje om de neus. Ik heb hem daar nog nooit zo ontspannen op zien lopen en hij leek het erg fijn te vinden, maar kan dit geen kwaad voor de neus, aangezien er nu dus veel druk op de neus komt i.p.v. in de mond.
Misschien een beetje een overbezorgde vraag maar toch!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-03-06 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 19:02

Ik denk dat het geen kwaad kan.
Maar uit voorzorg zou ik wel het neusstuk zo hoog mogelijk hangen.

Demini

Re: Longeren met pessoa zonder hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 19:19

Dat had ik ook al gedaan ja en hij had ook zijn oortjes mooi naar voren en heb hem ook echt nog nooit zo heerlijk zien lopen dus het lijkt me wel dat dat goed zit, maar misschien dat iemand mij kan vertellen dat dat heel slecht is, je weet maar nooit natuurlijk!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 18:04

Ik denk dat de neus meer kan verdragen dan zijn mond, of is dat heel krom gedacht. Als dit je zo goed bevalt, kun je misschien met een kaptoom gaan werken?

cappie12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:10

De meeste paarden lopen veel relaxter onder een halster; je kunt ook op een halster rijden! schaf eens een freestyle-halster aan, dat werkt echt super! Ik heb het met mijn paard geprobeerd en ik gebruik helemaal geen hoofdstel meer, en mijn paard was echt een kandidaat om tot frikadel verwerkt te worden..ik geef inmiddels les in het freestyle, en echt, bijna alle paarden knappen er reuze van op! groetjes, dinja

cappie12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 12:11

ff nog een korte uitleg: een freestyle halster geeft druk op de neus, verdeelt de druk over de neus. op het moment dat ze doen wat je vraagt, raken ze de druk kwijt en voelen ze niets.. als je meer wilt weten, mail gerust!

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:05

mischien moet je anders een kaptoom kopen.. die is speciaal voor longeren en is de druk zeker weten wel goed.. en trek je het halster neit schuin!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:29

Als de tanden echt zo slecht zijn, zou je je DA er even naar kunnen laten kijken, of een andere TA in de arm nemen, i.p.v the wachten tot de vaste TA weer in beeld is.

Longeren zonder bit en met pessoa lijkt me geen probleem...