[AR] Instructie aangespannen rijden Nijmegen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Instructie aangespannen rijden Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 23:58

Ik ben al een poosje aan het twijfelen maar ik heb een knoop doorgehakt. Ik heb niet meer zoveel plezier meer aan het onder het zadel rijden en na wat vrijheidsdressuur en werk aan de lange lijnen heb ik besloten dat de mensport wil uit proberen.
Mijn paard is bij de vorige eigenaar aangespannen geweest, maar ik heb te weinig ervaring en zij het waarschijnlijk te lang niet gedaan. Ik rij af en toe aangespannen met een hele brave Tinker van stal maar ik wil echt les in het rijden, het hoe en waarom zeg maar.

Kortom:
Ik zou dus graag les krijgen in het aangespannen rijden, evt met een ervaren aanspanning en evt later met eigen paard en wagen.

Regio Nijmegen.
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 06-03-06 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:01

hey leuk! Woon je in nijmegen? Ik woon in winssen, rij daar met een 2span shetten en 1span gelderse merrie... je mag wel een keertje mee hoor... geef alleen geen menlessen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Instructie aangespannen rijden Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 08:58

Neem aan dat je menles bedoelt en niet les in aangespannen rijden? Van het laatste is namelijk wel binnenkort een instructie, weet alleen niet waar, in Ermelo of Putten dacht ik. Vereiste is wel dat je dan een ras hebt waar ook aangespannen wedstrijden mee gereden worden.

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:14

Bij Manege Bergemo in Heijen geven ze ook mencursussen. Echt vanaf de basis. Mag ook met eigen paard. Heijen ligt 20 autominuten onder Nijmegen. Voor info -> www.bergemo.nl

Ik heb er zelf ook de cursus gedaan en het is me prima bevallen. Je sluit af met een examen voor je koetsiersbewijs.

Vickelientje

Re: [AR] Instructie aangespannen rijden Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:10

Je zou evt naar Onder de Kastanje in Kootwijkerbroek kunnen gaan. Bij mij op cursus zat daar ook iemand uit Nijmegen.
Kun je evt voor het Koetsiersbewijs gaan; dan leer je alles vanaf het begin (ook optuigen, inspannen enz).
Je kunt er ook losse lessen nemen met hun aanspanning.
www.onderdekastanje.nl
Veel plezier en kijk uit...want het is verslavend

Nouvel

Re: [AR] Instructie aangespannen rijden Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:23

Wat leuk dat je ook wilt gaan mennen!

Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, maar je mag ook best eens met mij mee hoor met de Lusi-dames!

Zit voor jou ook een beetje uit de richting, maar misschien eens iets voor een weekendje of een weekje...

Ik heb hele goede ervaringen met Gerard Leijten (www.blakheide.be).
Hij rijdt internationaal tweespan en hij geeft alle niveaus menlessen en beleert ook paarden aangespannen.

Hij is heel rustig en kan dingen super uitleggen!

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 16:11

Ik rij wel aangespannen met een Tinker van een vriendin, het optuigen en inspannen ken ik wel. Dat paard is bomproef en veel verder dan alleen sturen hoef ik dus niet te kunnen.
Wat ik graag wil is toch wat in bepaalde situaties en dat achenbach systeem of iets... gewoon net iets meer kennis lijkt me handig als ik mijn iets drukkere paardje dan die tink voor me heb

@Nouvel wij moeten echt eens gaan plannen inderdaad, komt steeds niet van, na dit weekend heb ik het wat minder druk... misschien kunnen we datum prikken?

deedee19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 09:46

Bij Bergemo leer je met Achenbach systeem mennen. Is niet verplicht voor je examen overigens (tenminste bij mij nog niet)