Ik ben sinds vanmiddag begonnen met zweepje vasthouden. Was gewoon per toeval, omdat ik hem even aan het losgooien was en hij aan de longeerzweep probeerde te knabbelen.
Toen een commando eraan vast "pak vast" hij hield hem goed vast dus ook weer commando voor loslaten "los". Met zweepje wou het super, dus toen halstertouw geprobeert, dat deed hij ook wel maar hield hem jammer genoeg niet lang genoeg vast, maar ik heb er geen haast mee.
Ik was ook al eens begonnen met "pas" (dat ie zijn voorbeen optilt, weet niet hoe het precies heet) het rechtervoorbeen komt nu al van de grond, nu nog wat meer naar voren toe. Ik was met "pas" begonnen al een paar weken terug, maar nooit bijgehouden, en toch wist hij het nog.
Ik heb hem al wel geleerd te zoenen Dan gaat ie met zijn mond tegen mijn wang en met zijn lippen heen en weer, hier heb ik het commando "kusje"voor.
Ik beloon NIET met snoep, toen ik met de basis dingen van de VD begon (aan de hand stappem, draven, halthouden, volgen enz) beloonde ik hem met 3 korreltjes biks, jammer genoeg word hij hier drammerig van. Nu is een klopje op de hals voldoende
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 02-04-06 12:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag in titel.