verschil Randolls & andere boomloze zadels?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

verschil Randolls & andere boomloze zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 11:38

Ik ben eigelijk erg benieuwd of er mensen zijn die met zowel een Randolls bekend zijn, als met andere boomloze zadels (Torsion/Barfoot, etc)
Ik heb vorig jaar een Barefoot-testzadel op mijn merrie gehad waar ik erg tevreden over was overigens
Een paar maanden later kon ik een Randolls van iemand overnemen en daar ben ik opzich wel tevreden over, ik heb alleen het idee dat ie wat meer schuift dan die barefoot toentertijd. Misschien dat dat ook met mijn merrie te maken heeft, een erg ronde Tinker zonder schoft.
Eergisteren heb ik mijn Randolls op mijn andere Tinkermerrie gehad, die wel ietwat schoft heeft en daarop leek hij beter te liggen.

Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 14:18

Ik heb geen ervaring met de Randolls. Ik heb ze wel in de winkel zien liggen en vond hem stug en hard aanvoelen.

Zelf heb ik een Startrekk.

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:34

Ik vond de Randolls juist heel snel inzakken en slap worden.
Vooral dan is het zeer raadzaam er een goed dek onder te doen, en geen gewoon sjabrak.

Cookies

Re: verschil Randolls & andere boomloze zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:52

Ik heb een Barefoot en een Freeform. En ik ben over allebei zeer tevreden. Mijn man heeft liever een wat steviger zadel en hij rijd nu heerlijk met de Freeform. Ik zelf rij prima met de Barefoot, maar ik heb dan ook 20 jaar meer rijervaring als mijn man.

El_vis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:36

kheb een testzadel van barefoot gehad. zat heeerrlijk maar lag voor geen ene meter. schoof als een gek. terwijl ie met opstappen mooi bleef liggen. en hij drukte. nope nie het zadel voor indy. helaas

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:09

Ik heb alleen ervaring met de Randoll's. Mijn Tinker is ook heel erg rond en heeft helemaal geen schoft. Bij mij schuift hij helemaal niet.
Volgens mij kan je een randoll's wel niet zo goed gebruiken voor een paard met hoge schoft daar is bij deze zadels denk ik geen plaats voor. Voor de rest vind ik het een zalig zadel.

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:38

Ik heb een Randoll's en ik ben er heel tevreden over. Ik wilde eerst een Barefoot testzadel bestellen, maar de service tot België bleek echt niet zo goed, dus heb ik van iemand een Randoll's mogen passen... En dat was meteen goed. (ik heb een ronde, korte pony met weinig schoft)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:48

ik heb een keer een zadel van Randol's zien liggen in een ruitersportzaak... ik moest huilen van de kwaliteit...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:41

Ik heb ook de randols zien liggen in de ruitersportzaak. Ik heb zelf een barefoot.
Ik vond de randol er een stuk lomper uit zien dan de barefoot, de seatsaver zat ook heel raar, die was echt enorm dik en had een rare vorm. Ik vind de barefoot er honderd keer beter uit zien

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:07

Randols heb ik nooit in t echt gezien. Ik heb zelf een Barefoot op mijn ronde tinker zonder schoft en hij blijft echt goed liggen als ik normaal doe aansingelen. Ik heb wel de grandeur pad en de barefoot singel erbij, misschien is dat ook een verschil.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:40

Ik heb kennissen met een Randoll's en die bevalt het prima. Ik heb zelf een Barefoot gekocht en dat zadel ligt als een huis op mijn ronde tinker zonder schoft (met originele BF singel en Grandeur dekjes).