Ik longeer mijn verzorgpaard wel eens i.p.v dat ik hem rijd, dit is natuurlijk goed voor zijn spieren en dan doe ik ook wel eens zijn longeersingel aan.
Zo 1:
En daar doe ik dan bijzet teugels aan..
zulke:
Nu is mijn vraag, hoe strak moet ik ze precies zetten en op welke hoogte aan de longeersingel..?
Ik gebruik nooit bijzetteugeld. Vind het echte ondingen. Allen voor jonge paarden om ze te laten wennen aan gewiebel aan de bitringen zijn ze fijn om te gebruiken. Ik longeer met pessoatuig of dubbele longeerlijn.
Wat jij wilt Wil je hem opgericht laten lopen, doe je hem aan een hoge ring, wil je hem wat lang en laag laten lopen doe je hem aan een lage ring.
Zelf doe ik liever gebruik maken van dubbele longe, maar bijzet kan ook prima hoor! Wat je zelf het prettigste vind. Als je hem ontspannen en door de rug wil laten lopen zou ik hem vrij lang laten en laag vast maken. Natuurlijk wel even warmlopen zonder bijzet.
Als je het leuk vind: Boekje van Lammert Haanstra kopen Hij heeft ook een dvd/ video. Is hartstikke interessant en heel leerzaam Leer je ook veel over hoe bijzetten, wat wel en niet doen