[AR] pony vind mennen niet leuk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsje_

[AR] pony vind mennen niet leuk.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 16:25

hooi,
ik heb een verzorgpony, waar ik eigenlijk te groot voor ben.
de eigenaresse van deze pony heeft echter voordat ik kwam
geprobeert om haar in te spannen maar toen ging ze allemaal
steigeren enz. ik heb het zelf niet meegemaakt, maar onder het
zadel heeft ze ook vaak zat haar eigen willetje.
zou ze het toch leuk gaan vinden, ik heb alle benodigdheden
nog van toen ze het haar wou gaan beleren.
iemand tips?

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:41

Ik zou je pony naar iemand brengen die er veel verstand van heeft en ook goed weet hoe je je pony moet beleren en na 1 x kan je niet zeggen dat hij het leuk vind en als hij stijgert ofzo zou ik toch eens zijn rug,bit enz.enz na latenkijken

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 16:45

ze heeft er heel veel mee geoefend!
en ze heeft ook haar andere paard beleerd en die doet het perfect voor de kar.
heeft ook haar menbewijs!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 16:54

Als je paard geen lol inziet van het mennen, dan houdt het op. Niet ieder paard vind dit leuk, net zoals niet ieder paard van dressuur of springen houdt.
Ik denk dat geen van beide partijen er blij van wordt als je haar toch voor de wagen blijft zetten.

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:03

Kijk wel uit met inspannen,doe het zeker niet alleen ,maar met de hulp van de eigenares.Die heeft voldoende ervaring zeg je.Aangespannen heb je n.l veel minder controlle over het paard als onder de man.Je zegt dat de eigenares veel heeft geoefend en dat hij het nog niet goed doet?Sommige paarden vinden het inderdaad doodeng voor de wagen,maar dat zal de eigenares vast ook weten.Vraag het dus aan haar wat zij ervan vind.Succes.

Marrke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 17:08

Sjonniej schreef:
Als je paard geen lol inziet van het mennen, dan houdt het op. Niet ieder paard vind dit leuk, net zoals niet ieder paard van dressuur of springen houdt.
Ik denk dat geen van beide partijen er blij van wordt als je haar toch voor de wagen blijft zetten.

Ben ik helemaal met je eens! Als de pony het echt niet wil is voor beide partijen de lol er snel vanaf. Jammer maar, denk ik, niet veel aan te doen.

En wat ik op maak over wat jij verteld, is dat je te groot bent voor de pony om er op te rijden dus daarom maar wilt gaan mennen.
Misschien is het een idee om dan gewoon niet te mennen er zijn genoeg leuke dingen die je naast het rijden en het mennen met je pony kunt doen

Elinaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:09

toch zou ik niet te snel opgeven. mijn pony steigerde in het begin ook steeds voor de kar. nu flikt ze het me nog wel eens, maar vooral als ze haar zin niet krijgt of iets haar te moeilijk is. is niet een van de makkelijksten toch vind ze het wel hartstikke leuk voor de kar en ik heb dan ook al ritten van een paar uur erop zitten.

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 21:41

ik zou er ook zeker niet alleen aan beginnen hoor!
ik heb zelf helemaal geen ervaring ermee!
ik denk ook dat mijn pony denkt zovan er zijn boerenpaarden en er zijn luxe paarden zij hoort volgens haar bij de luxe paarden:+

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:49

Dus een paard wat voor de wagen staat is een boerenpaard?
En bedankt namens mijn NRPS'er.

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:35

En bedankt namens mijn welshjes en NRPS-er (zie profiel).

Grrr sorry, maar dat vind ik zo'n stomme opmerking. Ooit een menwedstrijd bezocht??? Bijna allemaal luxe paardjes voor de wagen.

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:37

Als een pony mennen echt niet leuk vind, Kom je daar vanzelf achter!

en dan zou ik er niet mee verder gaan,
daar doe je je paardje geen plezier mee,
en Jezelf ook niet,, elke keer dat geklooi,
en echt goed, zal het toch niet gaan, als jou paardje er geen enkel plezier in ziet

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 01:25

gekkeils schreef:
ik denk ook dat mijn pony denkt zovan er zijn boerenpaarden en er zijn luxe paarden zij hoort volgens haar bij de luxe paarden:+

AUW!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 02:00

gekkeils schreef:

oeh, niet zo'n leuke opmerking. Een paard is een paard, hoe dan ook. Beetje discriminerend. Ik rij een trekpaard OHZ, maar loopt ook voor de kar. Een echt boerenpaard dus. Maar op concoursen is ze vaak het enige trekpaard, de meeste zijn, kwpn-ers, nrps ga zo maar door! Zijn in mijn ogen toch echt luxe paarden!
Mijn paard swingt meer dan menig niet boerenpaard!

En je zegt dat diegene die je helpt het menbewijs heeft, dan heb je in mijn ogen nog niet die kundigheid om een paard netjes te beleren voor de kar. Breng haar weg, en laat haar door een persoon met veel ervaring beleren en neem dan goede lessen met haar.

Mocht ze dr niks aan vinden, tja dan moet je wat anders verzinnen!

Vickelientje

Re: [AR] pony vind mennen niet leuk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 09:49

Je kunt twee dingen proberen imo :

Laten beleren door iemand die er echt goed in is en ook al jaren te maken heeft met het beleren van jonge en lastige paarden.
Deze persoon zal ook sneller zien waar het aan ligt: niet willen, niet kunnen of wat dan ook.

En anders moet je denk ik onder ogen zien dat de pony het niet leuk vind en er gewoon mee ophouden.
Het moet leuk blijven en ongelukken zit niemand op te wacht...toch?

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 13:19

Jongens beter lezen, ze zegt niet dat karrepaarden boerenpaarden zijn hoor. FF dimmen

gekkeils: menbewijs en veel oefenen zegt niks, menbewijs is zeg maar een beginnerscursus om te leren mennen, dat wil absoluut niet zeggen dat je dan een paard kunt beleren! En veel oefenen is wat anders dan goed oefenen....... Ik zou de eigenaresse adviseren om er iemand met verstand van zaken bij te halen en niet zelf doormodderen, daar komen ongelukken van!

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 18:02

Ze zegt je hebt boerenpaarden en luxepaarden En haarpaard is een luxe paard.. Dan bedoelt ze toch dat luxe paarden niet voor de kar lopen en boerenpaarden wel?

Ik heb een haf voor de kar, dat zou jij dan wel een boerenpaard vinden, ze loopt dressuur anders ook mooi, mooier dan veel van die 'luxe paarden'

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:28

Als de pony er echt geen plezier in heeft, en daardoor het mennen voor jou ook niet leuk en zelfs gevaarlijk is, zou ik er mee stoppen...

Zo heeft het voor niemand waarde...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 08:32

Ten eerste, wegbrengen om te beleren. En ik vind het een beetje cru om te zeggen dat steigeren betekend dat ze het niet leuk vinden. Onze pony's steigeren ook regelmatig voor de kar maar vinden het echt wel leuk!

Zie die oortjes maar :

Afbeelding

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:10

Jaaaa okee, maar tuigers en hackneys zijn wel vaker wat stuiterig toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:13

Hmmm, nu weer wel, en anders wordt altijd gezegd dat "hun paard" net zo stuiterig is.
Ja, ik persoonlijk vind ze stuiteriger, maar hier op bokt vind iedereen zijn paard net zo'n stuiter.

Maar in principe kunnen andere rassen ook wel stuiteren van enthousiasme.

Arretje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 09:32

Hahaha, was niet banketstaaf bedoeld hoor...... Valt me gewoon wel eens op dat paarden in de tuigpaardenrubrieken wel eens wat moeilijk weg komen ajbwib. Maar mijn friesje heeft ook wel eens rechtop gestaan hoor.

Maar als ik het verhaaltje van de ts zo lees denk ik dat haar pony gewoon fatsoenlijk beleerd moet worden, lijkt me te vroeg om de moed nu al op te geven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:28

Nee, ik weet het, maar ik vond het wel grappig, even een beetje jennen.

Ik persoonlijk denk ook dat het nog te vroeg is om te zeggen dat een pony het niet leuk vindt. Zit me nu ineens te bedenken, wij hadden er eentje die het ook niet leuk vond in het begin, bij het beleren, gewoon omdat hij het niet snapte. Heeft alles een aantal keer afgebroken. Totdat ie het eenmaal doorhad (hij snapte het gewicht in het tuig zetten niet, dat hij tegengewicht had bij het aanlopen) en daarna vond hij het wel geweldig.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:25

Neonlight: jouw paard acht zichzelf ook als luxepony zie ik wel.

Laat haar door een prof. beleren en kijk dan of ze het wel of niet leuk vind. Ik heb altijd het idee dat paarden mennen leuker vinden als onder het zadel. Gewoon gezelliger en zonder het gebonk van een ruiter op je rug.

Arretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:44

Neonlight schreef:
Nee, ik weet het, maar ik vond het wel grappig, even een beetje jennen.

Jajaja, jullie leren het met beleren aan zeker dat ze op de achterpoten vertrekken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 14:17

Yep, de motor zit achter he.

We gaan nu wel off-topic.....