Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
inderdaad eerst met hoofdstel dat zal nummer 1 zijn. Alleen begrijp ik niet dat hij zo deed, het blijven dieren maar het leek een totaal ander paard dan wat ik tot nu toe gekend heb. Hij is normaal gesproken de rust zelve behalve als hij andere paarden in de wei ziet ook onder het buitenrijden het geval. Hij is Meneer de stoere behalve als hij andere paarden in de wei ziet of andere groep paarden in de bossen..dan wil hij er naar toe en wordt hyper terwijl we dan al in een groep rijden!!! Iemand ervaring mee? Vooral hoe mee om te gaan...
Pinkstar schreef:Alleen begrijp ik niet dat hij zo deed, het blijven dieren maar het leek een totaal ander paard dan wat ik tot nu toe gekend heb.

) Met een touwhalster moet je leren omgaan, je moet het paard leren na te geven bij druk. Dit moet je leren in situaties waarin het paard niet schrikt. Hij zal merken: ik geef toe, de druk valt weg. Dan moet je op die momenten dat hij toegeeft, de druk op het halster ook laten varen alsof je je verbrand hebt. Alleen dan kan hij leren dat toestaan verlichting betekend.