[AR] gevaarlijk paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Justdoit

gevaarlijk paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 22:02

Ik heb sinds een jaar een jong springpaard van ongeveer 1.72. Ze staat op stal, komt elke dag in de stapmolen en daarnaast rijd ik haar ook nog. Mijn probleem is dat ze heel erg fris is met rijden. Ze begint als een gek te bokken en te steigeren vanuit het niets. Echt een plotselinge explosie zeg maar zonder aankondiging. Dit duurt ongeveer 3 minuten en dan is alles okay en is ze de rest van de training ontzettend braaf en werkwillig.

Mijn gedachte was dat het lag aan het feit dat ze te weinig in de wei kwam waardoor ze haar energie niet genoeg kwijt kan. Het volgende probleem is dat ik haar niet zonder gevaar voor eigen leven in de wei kan zetten. Het ene moment loopt ze relaxed naast me en t volgende moment ontploft ze ineens. Ze springt bovenop me of staat ineens steil overeind. Gister gebeurde dit weer op t moment datr ik het hek open aan het maken ben en ik dus even geen aandacht voor haar gaf ze een hoog gilletje en steigerde ze in mijn nek waardoor ze bijna met haar voorhoef mijn hoofd raakte.

Ik durf haar bijna niet meer buiten te zetten, waardoor ze nu veel op stal staat en het rijden de eerste 5 minuten een rodeo show is.

Volgens mij heeft ze geen respect voor me, en vooral ernaast niet. Heeft iemand tips over hoe ik haar meer respect kan bijbrengen, want begin bang voor haar te worden
Laatst bijgewerkt door Justdoit op 15-02-06 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJeanny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:06

Dit hoort eigenlijk bij vraag maar raak dus het zal nog wel verplaatst worden denk ik.

Dit klinkt gevaarlijk allemaal. Misschien heeft ze wel ergens pijn. Misschien kun je haar na laten kijken door een dierenarts op pijn ergens.
En anders zou ik het niet weten. In ieder geval veel succes ermee.

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:13

Misschien is paardenosteopatie iets. Zij kunnen uitzoeken of er iets fout zit waardoor je dier pijn heeft. http://www.osteopathiepaard.nl/
Ik weet het niet, maar kijk maar even of het je wat lijkt. Ik wil ze ook een keer laten komen (onderhoudsbeurtje....)

Anoniem

Re: gevaarlijk paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:48