[AR] nh en freestyle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

nh en freestyle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-02 19:17

wie heeft er informatie over nh en freestyle? ik ben wat sites aan het afsurfen maar snap er niet veel van..
ik las laatst iets van clicker training? ik zoek in ieder geval zoveel mogelijk over het op een natuurlijke manier van omgaan met je paard (met natuurlijk bedoel ik o.a je paard leren begrijpen, door middel van de houding van het paard, hoe hij reageert op je etc.)
tnkyou,
kuzz

ps. monty roberts, en the horsewhisper, zoiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:26

Als je specifieke vragen hebt, kun je ze aan me stellen, en als je een keer wilt komen kijken en/of oefenen ben je welkom. Maar om nou alles te gaan typen.... Haha! dat kost me blauwe vingers.

Aanrader om te lezen: Het paard als partner. Zes verschillende visies op natural horsemanship, met onder meer Monty Roberts, Emiel Voest, Klauw Hempfling, Pat Parelli, Linda Tellington-Jones (T-touch) en Centered Riding (Sally Swift).
Duidelijk beschreven, met leuke oefeningen.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:31

Misschien kun je de informatie die je zoekt vinden op [url]natural-horsemanship.startkabel.nl[/url]

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 21:20

Ja hoor, daar komt ie weer: www.recreatieruiter.nl oftewel de NVVR. Als je alles aan de weet wilt komen over de omgang met paarden, in welke vorm dan ook, dan zit je goed bij de NVVR. Met z'n allen bezitten wij zoveel kennis, daar moet je altijd wel iets uit kunnen halen wat bij jou past.
Wil je volgens een bepaald systeem werken, dan kan ik Pat Parelli en z'n boeken en video's nog wel aanbevelen. Het blijft een commerciele man, maar hij heeft wel een systeem met een lijn uitgedacht, er zit een logica achter. Dat kan ik van al die nederlandse Goeroes niet zeggen, die blaten een hoop, kosten een berg geld, maar je werkelijk weg leren doen ze niet.
Met Hemelvaart heeft de NVVR een weekend in Ommen, PB even als je ons wilt bezoeken.