[LO]help!! mijn pony wil alleen maar draven!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carola24

[LO]help!! mijn pony wil alleen maar draven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 10:58

hoi!!

als ik mijn haflinger longeer wil ze alleen maar draven! ze gaat pas over in stap als ze een beetje moe is geworden. dan gaan de overgangen goed, maar de eerste 10 minuten wil ze altijd alleen maar draven, wat kan ik daar aan doen??
iemand tips??

carola24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 11:05

heeft er echt niemand tips?

bouwina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:06

mischien de rontjes wat kleiner maken?
sorry ben geen expeear

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:13

Als zij wil draven moet ze draven dus gewoon als zij moe is niet tevreden zijn dat ze dan eindelijk stapt nee door draven. Dat deed ik bij mijn pony en die had toch zoiets later: Ik word er alleen maar moe van.

newie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:22

misschien kun je met begeleiding een keer met de dubbele longes te werk gaan, dan kun je net iets duidelijker doorgeven dat ze moet stappen, let ook goed op je houding tegenover het paard.. ga dusdanig zo staan dat je voor zijn schouder staat als ze draaft en dat je bij vertraging weer in het midden gaat staan.. je bent dus eigenlijk een soort van driehoek snap je? als je het neit snapt stuur dan ff een pmetje dan leg ik het wat uitgebreider uit

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:22

RT -> UZ

pumba_4_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:29

opvoeden!!!! hij moet naar je luisteren want je paard wil is hier niet belangrijk jij bent de baas!

Vickelientje

Re: [LO]help!! mijn pony wil alleen maar draven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:39

Probeer idd eens dubbele longe (met hulp van iemand die er ervaring mee heeft, als je het zelf niet kunt ). Dan kun je duidelijker aangeven wat je wilt. Werkte ook errug goed bij mijn race- shet
Als je dat niet kunt uitproberen; kun je evt zorgen dat je wat voor zijn hoofd uitkomt ipv in het midden zeg maar. Dan rem je hem af. En stel dat hij op een gegeven moment moe wordt en zelf wil gaan stappen, laat hem dan nog even verplicht doordraven en maak de overgang op het moment dat jíj het wilt. Grote kans dattie dan graag gaat stappen.
Suc6
mss is videoband/ boek van Lammert Haanstra iets voor je? Is erg nuttig, leerzaam en duidelijk

PureSG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:49

tja... mijn verzorghafje doet alles netjes op commando maar ik denk ook dat als hij moe is dat ie wilt stappen dat jij bij jezelf moet zeggen: NEE DOORDRAVEN NU! en hem laten doordraven tot dat JIJ vind dat ie mag stappen... succes iig!

bowieee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:44

aardbeitje_ schreef:
tja... mijn verzorghafje doet alles netjes op commando :D maar ik denk ook dat als hij moe is dat ie wilt stappen dat jij bij jezelf moet zeggen: NEE DOORDRAVEN NU! en hem laten doordraven tot dat JIJ vind dat ie mag stappen... succes iig!

mee eens !

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:48

Hoe is jouw houding tijdens het longeren? Mijn shet wilde ook in het begin alleen maar draven, (nog steeds trouwens omdat ze vroeger op de drafbaan heeft gelopen) en toen ik een cursus had gevolgd over o.a. het loswerken heb ik er aan mijn eigen houding gewerkt. Mijn shet wilt dan nog steeds erg graag draven, maar doet dit pas als ik met mijn houding aangeef "ga maar". :) Waarschijnlijk sta je iets te drijvend voor je paard.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:26

Kijk zelf even naar je houding inderdaad, sta je er zelf heel actief bij?
Komt je paard van de wei of net uit stal?

Als het echt is dat je paard wilt lopen is het eigenlijk heel simpel.
Jij vraagt stap, paard gaat draven, dan moet ze galopperen.
Als je merkt dat ze dat een beetje gehad heeft, vraag je weer stap. Op het moment dat ze ongevraagd gaat draven moet ze weer galopperen.

Maar ook andersom: als je paard netjes stapt als jij dat wilt, laat je haar even draven.

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:14

Eerst goed naar je houding kijken en anders mischien eerst loswerken ? :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:19

mensen het topic is 6 jaar oud :')
ik hoop dat ts inmiddels weet hoe het moet

Gibbylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:31

ik werk altijd met stemgeluiden ,dat helpt ook maar dat moet je echt gaan aanleren :P en misschien moet je zelf ook heel ontspannen ofso dat het paardje dat ook ontspant ......