[NH] schrik en obstakeltraining, wie heeft t gedaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

igor02

[NH] schrik en obstakeltraining, wie heeft t gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 18:12

hoi,
Wij gaan op onze stal een shrik en obstakeltraining doen as zaterdag. Wie heeft dit ook gedaan en hoe vond je het??
Wij hebben er erg veel zin in.

Junior_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:15

Hey karen, wat leuk dat ik je hier aantref en sorry dat ik nu off-topic bezig ben..maar ik zag je berichtje en kon het niet laten om niet te reageren Maar heel veel plezier zaterdag!! Vind het echt jammer dat ik er niet bij kan zijn..Maarja..Ik zet Juun en Ig vanavond weer los hor : Groetjes Sarah..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:27

Nog nooit gedaan maar ik heb wel net het boek over schriktraining besteld. Wie komt het bij jullie doen? De begeleiding zeg maar?
Lijkt me wel leuk.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:55

Lijkt mij ook ontzettend leuk!

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:03

www.balinghof.nl
Mijn paard is daar ook geweest voor trailerladen en beviel goed

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:03

Helderder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:58

Ik doe regelmatig gewoon wat oefeningetjes; zeiltje, slingers, ballonen, matras, kruiwagen, fiets, je kunt het zo gek niet bedenken of mijn paardje kijkt er niet meer van op.

Schriktraining heb ik nooit zo gedaan op een dag; mijn mening is dat je zoiets stapje voor stapje moet doen, en niet in een dag allemaal enge dingen. Als je het af en toe doet blijft het ook beter ''hangen'' dat het helemaal niet eng is.

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 21:38

nee, maar schriktraining is met rook en knallen, dat kan niet telkens. Die zeilen etc ken ik, doe ik ook.

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:16

Wat leuk zeg zo'n taining met die knallen ook enzo, heb ik nog nooit van gehoord.
Kijk zijltjes en balonnen kan je natuurlijk zelf.

Weet je ook wat het kostte?

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:18

Bij ons is op 5 maart een obstakeltraining. Daar ga ik met mijn paard ook aan meedoen. Ben daarom erg benieuwd naar jouw ervaringen, en zal dit topic dus in de gaten houden!

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 19:12

ok, ik zal je zondag laten weten hoe het was.
Kosten zijn 450 euro voor een dag voor 10 combinaties.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:39

Nooit gedaan maar het lijkt me echt super super gaaf!!!
Veel plezier een zaterdag!

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:28

Ik ga binnenkort ook een schrik en obstakeltraining doen! ik ben erg benieuwd hoe dat gaat verlopen....

Anoniem

Re: [NH] schrik en obstakeltraining, wie heeft t gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:34

igor02 schreef:
hoi,
Wij gaan op onze stal een shrik en obstakeltraining doen as zaterdag. Wie heeft dit ook gedaan en hoe vond je het??
Wij hebben er erg veel zin in.

Hoe was het?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 21:22

Er is nog bij horses at work een lijntje naar stal Pegge, met heel veel foto's over hun schrik & obstakeltraining. Moderator Sjoerd kan je er wel aan helpen. Was ook een training van ons.

igor02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 13:48

hoi,
Nou het was een hele leuke, gezellige en leerzame dag. Iedereen heeft het als erg positief ervaren. Alleen de knallen... ik schrok harder dan mijn paard, ik houd ook niet van vuurwerk.
Gewoon al zo een hele dag met je paard bezig zijn is al zo leuk, en je kunt verbaasd staan over wat wel en niet eng is voor je paard. Ik had gedacht dat hij veel schrikachtiger zou zijn, maar zelfs met de knallen bleef hij cool (ik dus niet)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:48

ik doe het bij de mijne bijna niet meer, ze reageren er totaal niet op en zijn bomproof. (ook de kleine flicka van 2 jaar en 8 maandjes jong, die is echt nergens bang voor, en ook nooit geweest).

ik heb geoefend met klapperpistolen, vuurwerk, zeil, afzetlint, paraplu's, en sponzen (daar bekogel je hem als het ware mee, zo leert hij dat rondvliegende dingen niet eng zijn. dit doen ze bij de politiepaarden school ook). het enige dat Faram soms nog eng vindt (Flicka niet), is een knipperende zaklamp bij zijn hoofd. maar ook dat is na een minuutje over. ik strijk dan met de knipperende zaklamp over zijn hals, waar hij het lekker vindt. dan is het ook niet eng meer.

inmiddels heeft Faram de afgelopen drie jaar meegedaan aan de optocht, compleet met mensenmassa's en harde knallen en muziek. Flicka heeft één keer meegedaan, voorheen was ze nog wat te jong vond ik. beiden geven ze geen krimp, ik kan gewoon ontspannen met een los teugeltje meerijden. net zo rustig als op een normaal buitenritje. heerlijk!!!

ik vind dan ook dat iedereen dit soort dingen zou moeten oefenen, ik zie hier soms een buurmeisje langs de weg stuiteren terwijl ze aan de teugels hangt om haar bezwete opgefokte pony in bedwang te houden. lijkt me dan toch fijn als je pony bomproof is...