Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Albert schreef:Klopt redelijk, alleen, er is geen standaard methode die voor alle paarden werkt. Goed inschatten wanneer het paard aan de volgende stap toe is.
Wat wij alleen nooit doen omdat het levensgevaarlijk is:
Paard inspannen en er dan met de leidsels naast gaan lopen.
(Natuurlijk krijg ik nu verhalen van wij doen dit wel altijd)
Gaat het met de kar er achter mis en je loopt er naast ben je je kar kwijt en je paard. Wel eens afgevraagd waar je leidsels dan blijven?
Zit je er op kan je nog enigzins corrigeren en remmen. Voor het extra gewicht maakt het niks uit, dat had je al geoefend met de sleep. Gewoon er op zitten dus. Wel iemand er naast laten lopen voor de morele steun.
Albertine_N schreef:Je kunt beter zelf op de kar gan zitten en iemand er naats laten lopen die een longe aan bit heeft zitten.
palousa_boy schreef:dat paard van ons wisten we dat hij zou gaan bokken.. dus daar ga ik niet achter zitten
Albert schreef:palousa_boy schreef:dat paard van ons wisten we dat hij zou gaan bokken.. dus daar ga ik niet achter zitten
Dan doe je hem / haar een springriem over de onderrug. Er zijn echt genoeg mogelijkheden om het bokken minder aantrekkelijk te maken voor een paard.
Bovendien als je weet dat er gebokt (what's in a word) gaat worden lok je dat aan de longe uit en maak je duidelijk dat dit voortaan ongewenst gedrag is. }> Daar heb je op zo'n moment een zweep voor in je handen.