Ik heb dus een compleet enkelspantuigje gekregen van mn ouders, maar daar zit een hoofdstelletje bij met oogkleppen. Ik vind dat helemaal niets, en de pony is altijd beleerd met een hoofdstelletje zonder oogkleppen. Alleen dat hoofdstelletje is bruin, en zn nieuwe tuig is zwart, dus dat matcht niet zo mooi. Nu wil ik dus de oogkleppen van het hoofdstel af hebben, maar dat hoort eigenlijk niet te kunnen met dit hoofdstel (ze zijn dus niet afneembaar) Heeft iemand een tip hoe ik dat toch netjes kan doen? Het moet er namelijk wel netjes uit blijven zien.
Misschien kan je een keer in een winkel vragen ik heb laats ook nog iemand gezien die de oogkleppen er had afgehaald en ik heb ook een tijdje een liverpool in mijn gewone rij hoofdstel gehad en hij deed er niks op.
Het is inmiddels al gelukt. Ze zijn eraf. Hier mag dus een slotje op.
Om nog even te beantwoorden: de pony is voor de wagen beleerd zonder oogkleppen. Hij kent heel het idee oogklep niet. Ik heb het wel geprobeert met oogkleppen, maar zijn reactie hierop was vrij heftig, en het gaat heel veel tijd kosten om hem eraan te laten wennen. Daarnaast doet hij het prima zonder oogkleppen, hij heeft ze niet echt nodig, en ik zie dus ook geen reden waarom ik hem eraan zou laten wennen.
Een liverpoolstang komt er sowieso niet aan, hij loopt gewoon op zn enkelgebroken bustrensje totdat ik tegen een beter bitje aanloop, maar de meeste bitten passen niet in zn bekkie.