[AR] Afwisseling en vertrouwen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ChiC_

Afwisseling en vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 10:21

Door een blessure kan ik een hele tijd niet rijden. Toch wil ik mijn paard wel beweging geven, ze word daarom ongeveer 2 tot 3 keer in de week door iemand anders gereden of gelongeerd.
Nu kan ik dus ook minder vaak naar mijn paard, omdat ik nu afhankelijk ben van vervoer. Toch wil ik mijn paard nog wel voldoende aandacht geven. Nu poets ik haar voornamelijk en ga dan een stukje langs de weg stappen. Longeren doe ik ook af en toe (als de grond niet bevroren is)
Hebben jullie nog wat leuke dingen om te doen, zodat ze toch nog wat afwisseling heeft in het werk?

Verder heeft mijn paard een soort 'trailer angst' doordat ze vroeger een keer is gevallen. Daarna is ze nog wel een paar keer op de trailer geweest, maar dat duurde steeds heel lang voordat ze erop ging. ( dit is allemaal niet met mij gebeurd, ik heb haar nog nooit op de trailer gehad)
Volgend jaar wil ik wedstrijden met haar gaan rijden, en zal ze dus echt die trailer in moeten. We gaan zodra ik van mijn blessure af ben oefenen met de trailer. Hebben jullie nog tips om nog meer vertrouwen te winnen en algemene tips voor het werken met de trailer? ((heb zelf al wel meerdere paarden op de trailer gezet))

Anoniem

Re: Afwisseling en vertrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 10:56

Marrietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:10

Hoi,
Andere leuke dingen, ga oefenen met grondwerk. Voorbereidend werk voor het trailerladen bijvoorbeeld. Leer je paard om over een houten plank te lopen, kijkuit dat deze niet glad is (zelf maken). Met deze plank kun je de klep van de trailer immiteren. Zelf verder iets bouwen van zeil (niet klapperend) waardoor je een gangetje creeert en later evt nog een laag plafonnnetje er bij. Of wel alle aspecten die je bij het trailerladen tegenkomt. Als je paard hier rustig met jou meeloopt over en door alles heen komt het vast goed. Advies: begin makkelijk en bouw het in kleine stapjes op. Je wilt dat je paard positieve ervaringen opbouwt.
Succes en groet!
Marrie