[AR] Trainen voor het mennen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

[AR] Trainen voor het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:43

Ik heb een vraagje, al hoewel, beter gezegd, wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik heb een haflinger waar ik aangespannen mee rijd, een tweewieler. Met dit weer is ze heel fris, en telkens denk ik, nou volgende keer ga ik naar buiten.. Dan is het wel weer beter.. Maar ben bang dat het geforceert en niet ontspannen buiten rijden wordt, en moet eerst over een drukke weg..

Wel ga ik 26 feb een wedstrijdje rijden, en wil toch wel wat oefenen, wat oefeningen doen of iets in die richting zo dat ik haar kan ''trainen''

Heeft iemand ideetjes?
Ik heb een longeerbak tot beschikking, misschien dat ik daar wat extra's kan doen?

Edit: Titel verduidelijkt

Alvast Bedankt!!

Nouvel

Re: [AR] Trainen voor het mennen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:50

Longeren met dubbele longe werkt goed!

Je kunt evt. ook eerst even longeren met dubbele longe, zodat de 'stoom' er een beetje af is, en daarna inspannen...

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:00

*bloos* Dubbele longe heb ik vaak over gehoort, maar hoe het precies werkt weet ik niet, dan iemand mij vertellen hoe dit gaat of eventueel een link waarop dit uitgelegd is? En over eerst de stoom eraf, werkt dat ook bij een paard dat stil gaat staan en draait als ze bang is. Dit is als ik zelf rij... De kar vind ze geweldig, mss dat dat anders is.. Maar ik hou niet zo van risico's..

Toevoeging: Ik heb het gezien, ik wist het wel Ik heb alleen veel longeerproblemen met een dominant paard gehad, en gebruik dus geen zweep.. Maar het eind van het longeertouw, Heb ik dan toch een zweep nodig? En hoe hou je je alles in je handen?

(Ik vraag veel )

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:29

Als je nog niet met dubbele longe kan longeren, kan je beter een lesje daarin nemen. Het is niet heel moeilijk, maar je moet het eigenlijk wel meteen goed doen en niet eerst gaan rotzooien.

Tsja, wat voor wedstrijd heb je?
Ohz kan je veel trainen wat je aangespannen ook ten goede komt.

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:37

Ja, ik denk dat ook een deel vertrouwen en elkaar kennen is, ben daar al opgestort En ik wil mss idd niet gaan klooje met die dubbele longe (zie: Paardje in de knoop)

Het is een gewoon onderling vaardigheid wedstrijdje

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:41

Oh daar hoef je niet zoveel voor de trainen
Daar zal je alleen jezelf voor moeten trainen: Hoe stuur ik door het midden van de poort? Voor je paard is vaardigheid appeltje eitje. 2 minuutjes draven.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:43

Dan hoe je nu ook niet ang te zijn dat je paard niet ontspannen genoeg is, voor de dressur is dat welbelangrijk,maar voor de vaardigheid niet echt....
Ik zou gewoon deweg op gaan en anders de leidsel een gat lager zetten. Als ze eenmaal een tijd gelopen heben is het frisse er weluit.

Loren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:41

Hee chrisje, ik ben evita (laura)

Ik longeer ook vaak met tuig en dan zonder broek en borsttuig...

Gaat heel goed! Want dan kan je ook aan de ontspanning van je handen etc. werken..
Bij lady merk ik altijd gelijk dat ze daarna voor de kar meer ontspannen is..

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 14:56

Okee! Dankje! En ik bedoel ook niet voor me paard maar voor mezelf trainen, nouja, meer op elkaar inspelen.. Als ze ineens denk heeii die poort vind ik griezelig, daar ga ik niet doorheen.. Sta ik daar

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:28

Dan zeg jij: Niets aan de hand, gewoon doorlopen, ik ben de baas

Krips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 15:34

Jaa, dat is natuurlijk waar ook.. Geen auto's om tegen aan te knallen