[AR] voor het eerst echt ge-achenbacht!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes_R

[AR] voor het eerst echt ge-achenbacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:08

Vandaag ben ik meegegaan mennen met een kennis die al heel lang ment. Ik ben bezig met mijn mencursus en ik mocht mennen vandaag. het was heel gaaf maar ik vond het moeilijk om te voelen hoe strak ik de leidsels moest aannemen. Ook het sturen vond ik lastig. Ik gaf zoals ik heb geleerd bij een bocht naar links fijn de dressuurhouding rechts en een beetje links nemen, maar dat dee ik te veel volgens die kennis. Ik moest het subtieler doen. Moeilijk hoor.
Morgen ga ik kijken voor een tuigje voor mijn shet en dan kan ik gaan beginnen!
En dan nog een kar, maar ik heb er al een op het oog! Ik heb er echt zin in.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:13

Leuk dat je kon oefenen!
Ik moet 18 maart 'afrijden' maar heb nog geen les gehad, wel al een kar en een paard, ik ga deze week eerst droog oefenen met gewichtjes.

Marloes_R

Re: [AR] voor het eerst echt ge-achenbacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:51

Spannend! Ik moet eind april examen doen. Ik krijg wel nog eerst praktijkles, dus ik kan nog oefenen.

Vippie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 10:32

Vraagje, waar doe je je mencursus dan want daar hoor je eerst de leidselvoering te leren via droog-mennen aan een mentoestel zodat je voelt wat je kunt doen met je leidsels en hoe dit zich tot de paardenmond verhoudt, dus hoeveel je moet geven en nemen.

Daarna ga je de kar op en leer je dit in de praktijk en hoeveel je moet geven en nemen verschilt per paard en zijn gevoeligheid.

Veel succes met het mennen, komt vast wel goed met jou en je shetje, wel foto's neerzetten als je setje compleet is he?

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 14:47

Ik doe de cursus bij ons in de buurt, in Limburg. We zijn nu ook bezig aan de mentoestellen, ik heb het nu ook thuis.
Ik wilde alleen heel graag mee met die kennis, gewoon om eens te voelen en mee te kijken.
Over een week of 5 krijg ik praktijklessen van de cursus.

Ik ga zeker foto's plaatsen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 14:49

Ik zit bij tinkermeisje op de mencursus en wij hebben in de cursus nog niet gemend, wij oefenen nog aan een mentoestel. ALs je goed leest, zie je dat ze met iemand is mee geweest.

Gek is dat he, met een echt paard, hahaha!

groetjes, Angela

edit: je hebt zelf antwoord gegeven!

Loren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:44

Ik rijd ook altijd met achenbach.. vond het eerst heel moeiljik omdat ik ook alleen maar de "ruiterhouding" gewend was..

Ik vond het vooral moeilijk om mijn handen te ontspannen, dat gaat nu gelukkig al een heel stuk beter

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 18:55

Ja, inderdaad! Ik moet ook nog wennen aan de handschoenen, en dan die stevige leidsels erbij.
Maar wel echt gaaf. Ikheb zo'n zin om met mijn eigen pard te beginnen!

Echwel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:05

Loren schreef:
Ik rijd ook altijd met achenbach.. vond het eerst heel moeiljik omdat ik ook alleen maar de "ruiterhouding" gewend was..

Ik vond het vooral moeilijk om mijn handen te ontspannen, dat gaat nu gelukkig al een heel stuk beter

Sorry maar ik denk dat Achenbach niet meer rijdt

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:11

Haha!!
Sorry

Vickelientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:06

stalechwel schreef:
Sorry maar ik denk dat Achenbach niet meer rijdt

Hahahaha
Zou dat gezellig zijn om met em te rijden...?