[ar] Mennen met een martingaal..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

[ar] Mennen met een martingaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 17:39

was vanmidag aangespannen met baron naar de binnenbak geweest.. en toen kwam ik onderweg 1 van de andere menners van onze menvereneging tegen en die reed met een soort en met van martingaal.. ik vroeg waarom en hij gaf aan zodat hij makkelijker nagevelijker werd.. heeft hier iemand toevallig ervaring met het rijden van een martingaal voor de kar?

groetjes!

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:49

ik denk meteen aan een springriem... die zit aan t borstuig vast en aan de singel!

bij mijn tuig zaten ook springriemen, staan ook foto's van in mijn profiel!

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 17:50

nee echt het zelfde idee als een martingaal.. van de singel, naar de leidsels.. (met ringetjes aan de lijdsels (en volgens mij ook met een extra riem om de hals..)

mriekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:52

nog nooit van gehoord of gezien... misschien dat andere menbokkers het weten!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 17:54

Martingaal heeft totaal niets met nageeflijkheid te maken, dus het zal iets anders geweest zijn?? Martingaal houdt zijn hoofd alleen zo, dat hij niet zó hoog kan dat je niets meer te vertellen hebt...

Maar veel hulpteugels zie je zowiezo niet bij het mennen. Laura2span heeft volgens mij een tijdje met een elastiek gereden.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 17:56

het paardje waar hij mee reed heeft inderdaad wel erg de neiging om erg hoog te lopen.. (eerder reed hij ook in de les wel eens met de lijdsels via de lichtogen naar het bit) ik vond het nog al een appart gezicht zo.. vandaar dat ik me af vroeg of meer mensen wel eens zo iets haddeb..

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:02

Ik rij inderdaad wel eens met elastiek. Dit doe ik om mijn pony te helpen om laag te blijven, heeft nog al eens de neiging om erg hoog te gaan lopen.

Maar ik denk niet dat het dat is, waren het niet gewoon iets met extra ringen om de leidsels lager te krijgen. Ik doe de leidsels wel eens onder een riempje op het gareel door, ook om mijn pony te helpen laag te blijven.

Buxy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:05

nee het was echt het idee van een martingaal (via singel naar boven.. daar uitlopend naar 2 riemen met aan de uiteinden 2 ringetjes waar de leidsels door zaten) jaa heb het even goed bekeken..
zo trouwens ook best kunnen dat het zelf gemaakt is.. ik weet toevallig dat hij cursis tuigmaken volgt.. zal volgende week wel eens vragen.. was vandaag de 1e keer dat hij er mee ging rijden..

pumba_4_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:40

ben ook wel beniewd wat de reden van dit soort hulpteugel is. ik moet wel zeggen dat wij bij het mennen geen hulptuegel gebruiken als er iets gecorigeerd moet worden doen we dat aan de longe.
ben benieuwd naar het antwoord.