[AR] [VD] probleempje met commando

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koblenz

[VD] probleempje met commando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 20:16

Ik heb mijn pws over de intelegentie bij paarden.Nu heb ik mijn paardje dus aangeleerd om op commando een fles aan te raken. Als commando gebruik ik ZOEK DE FLES. Hij reageert heel goed op dit commando, alleen blijft hij af en toe de fles aanraken zonder dat ik het commando geef. Ik werk met de clickermethode en als beloning krijgt hij een schijfje wortel. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen??

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:04

Volgens mij moet je dit negeren als je het niet vraagt, dus gewoon wat anders gaan doen.

Juud87

Re: [VD] probleempje met commando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 12:06

idd, ongewenst gedrag negeren. en dan belonen als hij het wel goed doet. maar dat belonen deed je al

je paardje is gewoon slim, hij denkt: als ik het aanraak, dan krijg ik wortel, YUMMIEE!! hehe

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:47

Idd negeren, dan houden ze vanzelf op als ze een beetje slim zijn

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:57

Idd negeren of afstraffen met je stem (maar of je straft hangt af van je paard. Ikzelf vind alleen negeren niet voldoende werkzaam) en in GEEN geval belonen als hij ongevraagd de fles aanraakt!

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:38

dagami schreef:
Idd negeren of afstraffen met je stem (maar of je straft hangt af van je paard. Ikzelf vind alleen negeren niet voldoende werkzaam) en in GEEN geval belonen als hij ongevraagd de fles aanraakt!

Ik zou het juist niet afstraffen (ook niet met je stem) want dan krijgt je paard toch wat hij wilt: aandacht. weliswaar negatieve aandacht, maar dat is toch aandacht!

Ik heb mezelf toen ik begon met VD heel erg moeten afleren om tegen mn paard te zeggen nee nu niet. Maar als ik het gewoon helemaal negeer doet ze het ook niet meer. Nu is mijn paard wel heel gevoelig voor aandacht, dus mss dat het voor jouw paard wel kan.

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 23:59

MIsschien ook gewoon de fles weghalen als je klaar bent met VDen. Dan maak je het je paard heel duidelijk dat het over is.

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:49

Dat deed Shiva ook toen ik haar beloonde als ze de zweep
aanraakte! Ze deed het ook als hij gewoon lag te zwerven
in de stal. Ze ging zelfs die van andere mensen aanraken
Gewoon negeren of weghalen. Niet afstraffen in ieder geval!

Koblenz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:24

Het gaat erom dat als we aan het oefenen zijn en ik de fles beet heb hij de fles al aanraakt vooor ik het commando heb gegeven. Maar bedankt voor alle tips:D het gaat al steeds een stukje beter