Ik rij (zeker in de winter) niet elke dag. Op de dagen dat ik niet rij probeer ik altijd wat leuks met hem te doen. Een beetje spelen in de paddock ofzo. Dan ga ik samen met hem rennen (los), of laat ik hem over een deken lopen ofzo. Maar ik weet niet zoveel nieuws te bedenken. Hij staat elke dag buiten, het gaat dus niet om de beweging maar om het samen bezig zijn. En ik vind het heerlijk om na een dag school lekker met m'n paardje bezig te zijn.
Hebben jullie leuke ideen om te doen? Het is niet voor elke dag, want we rijden natuurlijk ook, en we maken lange wandelingen. Maar voor de afwisseling.
Voetballen! Al onze paarden vinden dat geweldig om te doen, zowel los als vanuit het zadel. En als ze het een beetje kunnen is een freestyle voetbalwedstrijdje ook heel leuk. Of de bal door een parcours heen zien te loodsen. Kijk wel uit dat je een bal van tenminste 100 cm doorsnede hebt. En dat de bal tenminste 400 kg druk aankan. De gymnic ballen zijn i.i.g. goed.
ik heb er eentje van www.junik.nl die zijn een stuk goedkoper, maar ik mag hem niet in de bak gooien, want de merries die nast de bak op de plaat staan, raken ervan overstuur en gaan rennen, door de blub en door de draden enzo. Kan hem alleen in de zomer gebruiken als ze op de wei staan
Het is ook gewoon niet leuk bij jullie Smurf. Bij ons voetbalt nu de hele stal. Heel gezellig. Iedereen wilde het proberen. De echte bal-snorters heb ik mee geholpen en nu kunnen ze het allemaal.
Dat zijn inderdaad mooie ballen smurf. Maar ze gaan maar tot 75 cm. Goed voor een pony of quarter, maar voor Lan of Wizkid gevaarlijk. Die kunnen de bal te makkelijk onder de buik krijgen en zo vallen.
hij rolt bij Morrie ook onder z'n buik door, geen probleem hoor, hij kijkt zelf maar en beetje uit...... ik heb er ook eentje thuis, om zelf op te zitten en m'n balancepoint te oefenen
In Baarle Nassau hadden we ook skippyballen bij de jaarlingen liggen, maar die gingen nooit zo lang mee
nee Morrie valt nooit, mar ik zit er nooit op....hij haalt wel meer halsbrekende toeren uit, dusdanig dat mijn stalgenoten de DA al bijna aan het bellen zijn en handenwringend langs de kant staan, maar hij is nog nooit gevallen of kreupel geraakt door iets wat hij zelf uithaalt
Anouar is in gekke buien al vaak onderuit gegaan. Vooral als het nat is. Een keer is hij zo op z'n zij met z'n benen het hek in geschoven. Moet ie maar wat meer opletten, hij doet het toch echt zelf.
Je kunt ook leuk grondwerk gaan doen en daarmee je paard gelijk trainen en laten wennen aan voor hem enge dingen. Werken met lange lijnen is ook leuk voor de verandering. Succes.
Leuke foto Smurf. Grondwerk doe ik ook met Wiz vooral. Trail in hand. Door en over allerlei hindernissen. Met en zonder bal. Op een zeiltje staan, door het water. Dat soort dingen.