Plekje aan binnenkant lip

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Plekje aan binnenkant lip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:22

Ik heb een keer in de Bit gelezen (ging over tteam en ttouch) dat er een plekje aan de binnenkant van de lip zit waar het paard rustig van wordt als je daarover wrijft met je vinger. Eigenlijk dezelfde werking als een praam, maar dan zonder de lip fijn te draaien.
Ik heb het al een paar keer geprobeerd bij mijn paard (het interesseert hem niks als ik aan z'n mond zit, dus dat is makkelijk) Maar het heeft weinig effect. Dus ik zou het juiste plekje wel niet kunnen vinden

Kan iemand uitleggen waar dat plekje ongeveer zit?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:31

Binnenkant van de bovenlip, in het midden net onder de neusgaten. Als je paard het toestaat dat je aan de binnenkant van zijn lip kan komen kun je de lip tussen duim en wijsvinger nemen en zachtjes masseren. Trek er een kwartier voor uit, en let op de ogen...hij gaat er heel high van kijken!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:12

Dank je. Ik ga het eens proberen.
Mijn paard vind het helemaal niet erg als als ik aan z'n mond zit ofzo. Wat dat betreft is hij echt heel makkelijk.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:16

Je zult toch redelijk wat druk moeten gebruiken om de plek echt te stimuleren. Beetje zacht aaien gaat niet echt de gewenste uitwerking hebben.