[AR] [LO] longeren..hebben jullie tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dominiqueB

[LO] longeren..hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 19:13

ik heb sinds een paar maanden een eigen paardje gekregen. ik ben super blij met hem op 1 ding na.. als ik hem wil longeren lukt dit niet.. hij wil achter mij aan lopen in plaats van om me heen lopen en hij is ook bang voor de zweep..als ik hem daarmee naar buiten wil drijven draait hij zich om en komt hij op me af stormen. weten jullie misschien hoe ik dit moet oplossen of hebben jullie nog tips?

hoefjes en groetjes arax

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:49

Hij snapt het longeergebeuren nog niet. Laat iemand helpen. Ga zelf in het midden staan en laat die andere aan de hand met je paardje om jou heen in de cirkel lopen. Zo gaat hij het vanzelf snappen. En het probleem met bang voor de zweep: Je kan elke keer bij het poetsen een klein zweepje pakken en heel rustig over zijn vacht wrijven.. Dit gewoon rustig opbouwen. Geef hem de tijd.

dominiqueB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 22:00

okee super thnx voor de tips! ga het morge gelijk proberen thnx! groetjes en hoefjes

pruyssen

Re: [LO] longeren..hebben jullie tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:31

Ik heb al veel mensen op bokt geleerd te longeren
heb jij ook interesse pb dan even terug
Conrad

dominiqueB schreef:
ik heb sinds een paar maanden een eigen paardje gekregen. ik ben super blij met hem op 1 ding na.. als ik hem wil longeren lukt dit niet.. hij wil achter mij aan lopen in plaats van om me heen lopen en hij is ook bang voor de zweep..als ik hem daarmee naar buiten wil drijven draait hij zich om en komt hij op me af stormen. weten jullie misschien hoe ik dit moet oplossen of hebben jullie nog tips?

hoefjes en groetjes arax

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 01:05

Sfiejj schreef:
Hij snapt het longeergebeuren nog niet. Laat iemand helpen. Ga zelf in het midden staan en laat die andere aan de hand met je paardje om jou heen in de cirkel lopen. Zo gaat hij het vanzelf snappen. En het probleem met bang voor de zweep: Je kan elke keer bij het poetsen een klein zweepje pakken en heel rustig over zijn vacht wrijven.. Dit gewoon rustig opbouwen. Geef hem de tijd.

Ben het hier mee eens, leer het hem gewoon (opnieuw).
Grote kans dat als hij eenmaal snapt wat de bedoeling is hij niet meer zo reageerd op de zweep, op dit moment is de zweep iets wat tussen hem en jou staat, en daar kunnen ze best vreemd op reageren.