[AR] verder met het compliment

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

verder met het compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 21:03

ik ben een klein beetje bezig met vrijheiddressuur met mijn shetlandertje Tarek. hij kan bijvoorbeeld al pootje geven en buigen.
maar nu ben ik bezig met het compliment, maar het wil nog niet echt lukken. hij kan de beweging (dus netjes op een knietje en het andere beentje vooruit...) maar het lukt me niet om het echt op het commando te leren (ik help hem nu dus met een beetje optillen, met snoepje bij de borst en heb dan langzaam naar beneden begeleiden).
wie weet de volgende stap om hem echt op commando (ik doe alles zonder zweepje, dus alleen met stem en hand (gebaren) commando's) in het compliment te gaan?

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:12

Maroush reageert ook heel slecht op stemcommando's. Ik zou eerst een zweephulp erbij nemen (ik heb tikken op de voorknie die moet buigen). Als 'ie die link een beetje legt, ga je 'm steeds minder begeleiden en niet meer lokken met een snoepje. Ook je positie t.o.v. het paard kan helpen om een bepaald kunstje duidelijk te maken.